20 Mayıs 2014 Salı

Kilo verme ve Diyet Arkadaşım

         


Biz bayanların yaz gelince " kilo aldım , diyete girme vakti geldi " stresi hemen hemen her yıl yaşanır. Bu stresi yaşayanlardan biri de benim :) Bu sene Sevgilimin yokluğunda inanılmaz yemeğe başladım , öyle ki artık 34 beden olan pantolonlarımın içine zar zor girmeye başladım =( Aslında genel anlamda kilom ideal. Boyuma (1.60) , yaşıma göre (24 ) en fazla olmam gereken kilo 55 kilo ama bir de o 55 kiloyu bana sorun. Çok şükür ki 55 kiloya çıkmadım ama 53 kiloya yakın bir kiloya kadar çıktım :)  iki hafta önce Pazartesi günü (o5.o5.14) tartıya çıktım ve bir an için tartıyı fırlatmak istedim .. Hemen o gün diyete başladım :) Çok şükür ki diyetim hala daha devam etmekte , hemen kestirip atmadım.. Herşeyden önce Sevgilim kendiside çok zayıf olduğu için , beni de zayıf istiyor , paşam hafif göbeğe bile tahammül edemiyor diyebilirim. Güya Türk erkekleri " Etine dolgun kadın severlerdi " noldu ? (= Sevgilim haklı da aslında , ben kilo aldığımda direkt yanaklar ve göbek şişmeye başlıyor. Fotoğraflarda sanki ağzıma helyum gazı vermişlerde balon gibi şişirmişler gibi duruyor.. Ahh ah nerde eski Yağmur ? Bu şirkete başlamadan önce , 45  kiloydum .. Şimdi bu 45'i herhalde bir daha asla göremem en fazla 47 kilo da kalırım. Bir de yaş ilerledikçe kilo verme olasılığı da düşüyor,çalışma hayatında da oturarak iş yapıyorsan vay haline..! Yemek ye otur,   çay vakti geldi ee tatlısız olmaz kek, çikolata , bisküvi almalar  , Nuraycım sağolsun öğle arasında gidip 1 paket Baharat çeşnili cips alır gelir , bazen de acılı soslu fıstıklar falan derken günlük almam gereken 1.500 kalori sana oluyor 2.500 kalori ee ben kilo almıyım da kimler alsın ?  
         Size 15 gündür uyguladığım diyetimin formülünü vermek isterdim ama açıkcası herhangi bir formülüm yok :) Mesela benim ekmekle aram sadece sabah ve öğleyin vardır , diyete girsemde girmesemde akşam ekmek yemem . Bunun yanında Allah günah yazmasında , ekmeğinde sadece dışını yerim içini kendimi bildim bileli yiyemem ya :) 




         Sabahları ; Uno'nun Kepekli Ekmeği ' ni yiyiorum. İki dilim arasında bazen salam , kaşar . Bazen Beyaz peynir . O gün canım ne isterse onu ekmeğin içine koyuyorum ama dozunda.Çayı ise şekersiz. Sadece akşamları çayı 1 şekerli içiyorum. Ben genel anlamda da 1 şeker kullandığım için benim için pek bir kayıp olmuyor. Sabah ve öğlen şeker koymuyorum, akşamları şeker koyuyorum. Bu tercihinize göre değişebbilir. Mümkün olduğunca şekersiz ve limonlu içmekte fayda var ama bir akşam keyfim var, onda da bari Şekerli içiyim dimi ya :) Öğlenleri ; Evden getirdiğim Zeytinyağlı herhangi bir yemek; Fasülye , Barbunya , Bezelye v.s. ama 1 porsiyon değil yarım porsiyon ,  yanınada bir dilim veya iki dilim yine kepekli ekmek.Akşam ;Evde olan herhangi etli yemek mesela yine örnek vereyim ;Ekmeksiz ki akşamları ekmek yemezseniz bu zaten kilo vermenizi ister istemez sağlayacaktır.Bezelye ve Pilav var diyelim , eskiden 4-5 kaşık bezelye yerdim şimdi ise 2 kaşık yiyorum , pilavla aram çok iyi değil ama yinede eskiden 4-5 kaşık yiyorsam yine iki kaşık yiyorum ve masadan doymadan kalkıyorum ama inanın üzerinizde o yemek yedikten sonra ki ağırlık olmuyor :) En çok sevdiğim yemeklerden biri Makarna. Her türlüsünü yerim :) Eskiden inanın 1 porsiyon makarna yesem ve doymasam yarım porsiyon bir daha yerdim şimdi ise sadece 3 kaşık :) Şimdi ara öğün birşey yiyormusunuz diye sorarsanız o belli olmuyor , bazen acıktığımı hissediyorum Eti form yiyorum bazen sağolsun Nuraycım çikolata alıyor çok ama çok az ucundan koparıyorum. Tatlıdan , çekirdekten ve ağır yemeklerden mümkün olduğunca uzak duruyorum. Aslında herşeyi yiyebilirsiniz ama dozunda. İnanın canım Eklerden yemek mi istedi eskiden oturduğumda 3-4 tanesini bir arada yiyorsam şimdi sadece 1 tanesini yer nefsimi köreltirim. Geçen senelerde diyette iken İskender bile yedim ama nasıl ? Sevgilime aldık, ben sadece ara ara yedim ve nefsimi körelttim..Bol Bol su tüketmeyi de unutmayalım inanın bende normal şartlarda sağlığımız için yararlı olan suyu çay veya nescafe içmesem unutup giderim. Su içtikten sonra faydasını inan ki görebiliyorum.Günde benim en fazla 1.5 veya 2 Lt buluyor.Uzmanlar , " günde 8 bardak su içmeniz gerekiyor " diyorlar.  Bu da bir dip not olsun. !

                                  

Gelelim spor konusuna; hayatım boyunca spor salonuna gidip spor yapmadım ama sporu evime kadar getirdim diyebilirim :) Nasıl mı ?.. Eskiden 1 saat yürüyüşlerim vardı bu sene öyle bir fırsatım maalesef olmuyor. Sadece iş yeri ile ev arasında 15 dakikalık bir mesafe yürüyorum onuda mümkün olduğunca hızlı hareketlerle yapmaya çalışıyorum.Eve gidince , İpad'i yanıma alıyorum ve youtube'a spor hareketleri yazınca sizin önünüze bir çok seçenek çıkarabiliyor. Benim size tavsiyelerimin başında Leslie Spor Hareketleri olabilir. Hem yavaş bir tempo hemde öncelikle direkt ana hareketlere geçmeden önce ısınma hareketleri açısından gayet güzel. İlk bir hafta bu hareketlerle ısınabilirsiniz. Günlük yarım saat - 45 dakika ayırmanız yeterli oluyor.. Ayrıca Aerobic , Fitness , Zumba gibi videoları da izleyip rahatlıkla oradaki hareketleri yapabilirsiniz.Ama ısrarla üzerine bastırarak söylüyorum ; öncelikle muhakkak ısınma hareketleri yapın ,bunu da linkte de paylaştığım gibi yapabilirsiniz. Direkt Zumba veya yüksek tempolu hareketler yapınca heryeriniz ağrıyor bizzat kendim yaptığım ve o ağrıları çektiğim için benden söylemesi :) İlla spor salonuna gitmek zorunda kalmanıza gerek yok.. Sonuçta spor hayatın bir parçası olmalı  ve insan yaptıkça hem rahatlıyor hemde üzerinden ağır bir yük kalkıyor...

     Bugün size bir site tanıtacağım ; Diyet Arkadaşım


     Nasıl bir site sizlere bilgi vereyim ; Öncelikle yaşınızı , boyunuzu , kilonuzu , cinsiyetinizi yazıp üye oluyorsunuz. Her gün yediklerinizi düzenli olarak yazabiliyorsunuz ve durmanız gereken yerleri de size söylüyor. Açıklayayım ; benim mesela günlük almam gereken kalori miktarı 1500 kalori. Pazartesi günü akşama hatta geceye kadar (00.00'a kadar)yediğin , içtiğin bütün bilgileri yazıyorsun baktın ki 1400 kaloridesin kendini frenleyip yemeği bırakıyorsun :) oldu da geçtiniz size bilgi olarak " bugün 0.02 kilo aldınız " diye yazı çıkarıyor veya oldu da kilo verdiniz Salı günü tekrar yediklerinizi yazdığınızda  " 0.05 kilo verdiniz " yazmaktadır hatta " bu şekilde devam ederseniz aylık 1 kilo verirsiniz " tarzında yazılar da çıkmaktadır. Eğer üye olursanız , internet ortamı hemen hemen hepimizin elinin altında , akşama kadar beklemeden , yedikçe yazın içtikçe yazın, en azından " ay ben bugün ne yemiştim ya " düye düşünmekten kurtulursunuz :)



 Bazen kalorileri yüksek bulduğunuz şeyleri yemek zorunda kaldığınızda bir moraliniz bozuluyor " ayyyy bu da çok kaloriliymiş be " , " off acaba sadece yarısınımı yesem "  falan diye söylenmiyor da değilsiniz hani , ama unutmayın , sürekli kaloriylede yaşamak çok zor oluyor :) Biraz psikolojiniz bozulmuyor da değil hani ama en azından kendini yemekten dolayı frenleyemeyenler için bence 10 numara 5 yıldız bir site.






 Ayrıca tek yediğiniz , içtiğiniz şeyleri yazmıyorsunuz mesela " Dans" yazıyorsunuz size 1 saat dans etmek şu kadar kalori yakar çıkıyor . 15 dk , 30 dk , 45 dk (yarım + çeyrek ) seçiyorsunuz ve onu da ekliyor .  En azından yediğiniz yemek , yediğiniz tatlı , içtiğiniz içeceklerden sonra yaptığınız sporu da yazınca daha hızlı kilo artışı olduğunu göreceksiniz.


           Kendinizi frenliyemiyorsanız eğer , Diyet Arkadaşım  size bu konuda yardımcı olacaktır.

       
                                                           Saygılar


4 yorum:

  1. Çok güzel bir site.. Bende şimdi üye oldum.. Tşkler.
    http://morlumutfak.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim .Umarım bir faydam olmuştur :)
      Teşekkürler :)

      Sil
  2. bende diyet yapmak istiyorum ama tatlıya dayanamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zaten hepimizin en büyük problemi de bu :) Bende Nişanımdan sonra yine kilo aldım ama tatlıyı kestiğim an kilo vermem azalıyor. En azından nefsim körelsin diye çok az ucundan yiyorum :)

      Sil

Share