13 Şubat 2015 Cuma

Kız isteme , Söz ve Nişan Hazırlıkları Listesi

 Yarın 14 Şubat Sevgililer günü.. Benim içinse artık evliliğe adım adım yaklaşma günü.Heyecan dorukta , artık hiçbirşey yiyemez oldum diyebilirim üstüne üstlük ergenler gibi sivilce de çıkartmaya başladım :) Tek duam o günün Allahın izniyle çok güzel geçmesi ve herhangi bir aksilik olmaması. Benim için dua edin..

Evde 40 kişi olacağız diye konuşmuştuk fakat biz birkaç file verdikçe Serhat'larımın ailesi çoğalıyor :) Tamamen tesadüf çünkü onlar " şu da " gelecek dediklerinde bende " zaten bizden şu gelmeyecek " diyorum o sayede arada ki fazlalığı kapatıyoruz. Fakat büyük küçük hesaplayınca 42 kişiye kadar çıkabiliyoruz hatta birşey diyeyim mi daha fazlası da olabilir :) Ne yapalım artık önemli olan herşeyin güzel olması..

         Bu güzel ve özel gün için neler aldım , neler yaptım onlara bakalım .

        Kız isteme , Söz ve Nişan Hazırlıkları Listesi ;              


 * Magnet : İş yerinde düşünüyordum , gelen misafirlere ömür boyu saklayabilecek ne verebilirim diye. Fotoğraflı çikolataları düşündüm ama yedikten sonra kabını atarlar, konuşma balonlarına Yağmur& Serhat Nişan Törenimiz yazdırayım eh onu da belki çok yakınların saklar sonra da atarlar veya unutulup gider bir yerlerde dedim.Ne yapsam, ne yapsam derken birden bire aklıma Magnet yaptırmak geldi..İnternetten araştırma yapmaya başladım. Daha önceden arkadaşım Nuray'da Foto Magnet' ten kızının doğum günü için magnet yaptırmıştı.Hemen girdim , sitesini inceledim. Çok güzel magnetler var ama daha çok çocuklar için :) Bende araştırma yaptıktan sonra Nikah Magneti olarak bu yaptırdığım magneti buldum :) Ha Nikah ya Nişan ne olacak yani ..Baktım hem sade duruyor hemde yüzük fotoğrafı var bu olur dedim.

Fiyatı : 50 tanesini 30 TL'ye aldım. Bence gayet uygun fiyatı.Hem misafirlerinde ömür boyu saklayabilecekleri (umarım) bir hediye olacak. Herkes buzdolabının üstüne muhakkak magnet yapıştırır.Bende Nişan faslı bitince , herkesi uğurlarken magnetlerimizi dağıtıcam :) Tabi ilk zamanlar sevgilimin haberi yoktu hemen " neden bu kadar masraf yapıyorsun " derdi ..Gösterdiğim zaman da çok beğendi "aferin aşkıma " dedi.. Umarım sizde beğenmişsinizdir ve umarım size de fikir olmuştur.



*Alyans Yüzüklerimiz : Alyanslarımız ,Nişan için yaptığım veya aldığım şeylerden en çok içime sineni oldu ve tam da benim istediğim gibi oldu :) Serhat'ımın dayısı Tarık abi ve eşi Gülay abla ile Ümraniye'de buluştuk.Tarık abinin tanıdığı olduğu için Gül Kuyumcuya girdik. İşte bir sürü alyans seçenekleri sundular. Benim aklım beyaz altındaydı Sevgiliminde sarı altında. Hemen yukarıda gördüğünüz yüzüğü gösterdiler ben çok beğendim direkt taktım " işte bu " dedim. Fakat Sevgilim bundan 15-20 yıl öncesinden kalmış gibi gidip sarı ince yüzüklere bakmaz mı. Tarık Abi " oğlum biz bile kaç yıllık evliyiz bizim zamanımızda bile bu yüzüklerden yoktu " dedi.. Kuyumcu da " Normalde bayanlar zor beğenir , siz de tam tersi oldu " dedi. Gerçekten de öyle benim içime sindi hatta aşık oldum diyebilirim. Sadece kenarları sarı o kadar da olur dedim. Daha önceden de belirtmiştim sarı rengi hiç sevmem , sarı renkli kıyafetim bile yoktur. Yüzüklerde de beyaz altın olması tercihimdi ve kadının gücü istediğim oldu :) Tarık abi ve Gülay abla'nın da hakkını yemeyelim..

Fiyatı : 900 TL . Normalde 1200 TL fiyat çıktı.. Bize indirim yaptılar. Açıkcası biz indirim oldu mu olmadı mı çok muallakta kaldık ama arkadaşlarıma söylediğim de direkt hepsi " ikisine mi o fiyatı verdiniz " diyorlar. Herkes 1.100 TL'den aşağı yüzük almamış :)


İsimlerimiz yazılırken (bu arada biz Nişan tarihini yazdırmadık . Nikah tarihini yazdırmayı düşünüyoruz .) ben kuyumcuya " Eee 14 Şubat yaklaşıyor hediye de edersiniz bir kolye , bir küpe " dedim. " Çok bir kâr'ım olmuyor istersen tepsi hediye edelim " dediler. Ben kendime tepsi almıştım ama hayır da demedim :) Başka kuyumcuların vitrinlerine baktığımda 600 TL , 800 TL alışverişleriniz de kolye hediye diyordu bende madem hediye etmediler bende tepsim olmasına rağmen hediye mayetinde kabul edeyim bari dedim :) 


Tepsiyi nasıl değerlendiririm diye düşünüyordum. Sonra aklıma magnetleri içine koymak geldi.Tepsinin üzerindeki deniz kabuklarını ( Annemin yardımıyla )çıkarttık.Magnetleri de bu tepsinin içine güzelce yerleştirdim. Fotoğraf çekeceğim zaman biraz yanlamasına kaymış ama idare eder güzel durdu :)


 * Söz/Nişan Kurdelesi : Bu Kurdele olayı çok sıradan , çok basit bir durum. Tuhafiyeciye bile gitmeye gerek kalmadan size kuyumcudan hediye ediyorlar. Fakat ben bu kadar basitliği haz edemedim.Yok arkadaş bir kere yapıcam sonuçta,madem araya Nişan'ı da kattım oldum mu en iyisi olsun diyerekten Yekta Etiket 'ten Sevgilimle birlikte ismimize özel bir kurdele siparişi verdim. Yaklaşık 5 iş günü içerisinde de elimde oldu. Eğer olurda almak isterseniz en az 1 hafta önceden sipariş vermeniz gerektiğini unutmayın.

Fiyatı : 10 TL kargo ücreti de ödedeğim için 17 TL 'ye denk geldi ve öyle bildiğiniz 1 mt değil 5 mt :) Artık geri kalan kısmını saklıcam yada bohça zamanı işime yarayabilir. Bu arada ben üstte gördüğünüz kurdelenin siyah yazılısını istedim hediye olarakta diğer altın rengini de yollamışlar.Ben çok beğendim ve özellikle Yekta Etikette çalışan Tuğba hanım'a da ilgisinden dolayı çok teşekkür ediyorum.. 


Söz/Nişan Tepsisi : Tepsi için çok araştırma yaptım internette bakmadığım site kalmadı diyebilirim. Çok güzel tepsiler var fakat 100 TL-150 TL diyordu o kadar vermeye gerek yok diye düşündüm evet insan bir kere yapıyor ama bir tepsiye de o kadar para veremezdim.Hele bir de kuyumcu hediye ettikten sonra o kadar para verip alsaydım düşer bayılırdım herhalde :) Ben tepsimi Gitti Gidiyor 'dan aldım. Şimdi baktım da satış kapanmış fakat çok memnun kaldım. 


Yağmur & Serhat yazan kısmın sağ üst köşesine uğur böceğini biz yapıştırdık.Kalplerin içine ekleme olarak küçük nazar boncukları ve inciler koyduk. Yağmur Serhat  yazan kurdelemi , yüzüklere bağladık ve bu şekilde güzelce dolaba koyduk. Bizim eklemelerimizle daha bir güzel oldu sanki ?

Fiyatı 35 TL . Kargo dahil bu ücreti ödedim bu yüzden kuyumcunun vermiş olduğu hediyeyi görünce içim hiç acımadı :) Hem bana sorarsanız ki benim ki daha güzel. Ben özellikle isimli olmasını istiyordum. Hatta Yağmur & Serhat yazan kısmın altına tarihte atılıyordu. Fakat o zamanlar ben bu ürünü aldığım da sadece söz yapılacak tarih yazılacaktı(14.02.2015) nişan'ı haziran da yapacağım için orada sadece 14.02.2015 yazacaktı değiştirme gibi bir durumda olmayacağı için tarih attırmadım.Umarım beğenmişsinizdir. 

Söz/ Nişan Pastası :  Fiyatı normalde 350 TL olan pastayı tanıdık vasıtasıyla 250 TL 'ye bizim şirketin karşısında ki Dilim Pastanesi'ne yaptırıyorum.Fotoğrafını koymak çok isterdim ama internetten bulduğum bir pasta olduğu için şimdi emeğe saygı diyerekten eklemiyorum. Artık Nişan'dan sonra eklerim.


* Söz / Nişan Banner Süsü : İnternetten yine pek bir araştırma yaptım. Şu gördüğünüz kapı süsü 17 TL 'den aşağı değil. Fakat biz ne yaptık azmettik ve Nuraycımla birlikte bu işlemi iş yerinde yemek molaları sırasında gerçekleştirdik. Bizim el emeğimiz göz nurumuz oldu :) Hatta daha çok Nuraycığımın el emeği oldu. Bu yüzden ona da buradan sonsuz teşekkürler.
Bu tarz şeyler için Eminönü'ne gitmek lazım fakat hiç vaktim olmadı. Nişanı araya katınca sürekli koşturmaca halinde oldum.Artık Kına gecem için Eminönü'ne geçerim diye düşündüm :)

Fiyatı:  6 TL .Yani herkes yapabilir bunu demek istiyorum :)Renkli karton alacaksınız çalışıyorsanız eğer (ki ben çalıştığım yerden çıktıyı rahatlıkla aldım. Fakat tek sorun çalıştığımız yerde renkli çıktı olmamasıydı ama böyle de güzel oldu ) tek tek çıktı alacaksınız. Boyutu kendinize göre ayarlayacaksınız (biz cetvel yardımıyla yaptık) yalnız Uhu değil Pritt kullanmanızı öneririm. Çünkü uhuyla yapıştırdığınız yerin arkasından uhunun lekesi çıkacaktır bu da kötü bir görünüm sağlayacaktır..En son da tutturmak için kurdele alacaksınız (ince kurdelelerden) hepsini tek tek dizdiniz mi tamamdır :)
                                                      

* Söz / Nişan Balonu :Şu an yazarken aklıma balon almak geldi. Uçan balon almak lazımdı fakat buralarda Uçan Baloncu görmem çok zor anca yarın oda iş işten geçmiş olacak. Aklıma bir kaç fikir geldi. Normal balon alıp , duvara yapıştırıp ucunu da kurdeleyle bağlayıp Sevgiliyle birlikte çektirdiğimiz bir kaç fotoğrafları koyayım diyorum. Bakarsınız güzel olur. Denemeden bilemeyiz.

                           


* Söz/Nişan Hediyesi : Sevgilimin ailesi gelin adaylarına artık bilezik mi takar , set mi takar bilemiyorum ama bizimde saat almamız gerekiyormuş :) Hayatımda kaç kişinin Nişanına gittim hatırlamıyorum fakat saat olayını hiç görmedim. İnternetten araştırma yaptım ve birkaç arkadaştan da bilgi aldıktan sonra Sevgilime "Aşkıım saat almamız gerekiyor gitmemiz lazım bir haftamız kaldı " dedim. Geçen Pazar günü bir kaç saatçi dolaştık fakat Sevgilimin " zor " beğenmesinden dolayı o gün alamadık sonrasın da İnternetten araştırma yaptık.Ümraniye Canpark AVM 'de Konyalı Saat'ten bir model beğendi. Ertesi gün iş çıkışı buluşup o dondurucu soğukta ilerledik ve sonunda Casio'nun bir saatini aldık.Saatin fiyatı kimine göre pahalı , kimine göre uygun bu yüzden ben en iyisi saatin fiyatını söylemiyim :) Beni de yormayacak bir rakamdı. Sevgilim bu konuda çok anlayışlıdır zaten ona kalsa " almaya gerek bile yoktu " ama "olmaz öyle şey "dedim. Bir de Kredi kartım olduğuna pek bir sevindim tabi..Eskiden 3-4 tane kredi kartım vardı hepsini kapattım şimdi sadece bir tane kullanıyorum oda yüksek meblağlı ürünleri taksitleme de :)
 Akşam eve geldim saati bir süsleyeyim dedim ismimizin yazılı olduğu kurdeleyle fiyonk yaptım..Böyle daha bir havalı oldu :)

Nişan'da ne giyeceğimi merak edenler için TIK TIK

Aldıklarım yaptıklarım bu kadar . Gönül isterdi ki çok daha güzel şeyler yapmak internette çok güzel hazırlıklar yapılmış fakat benim hiç vaktim yoktu ama ben bu yaptıklarımızdan da gayet memnunum :)


Bana bol şans dileyin.
Allah izin verirse Nişan yazımda görüşmek üzere.
Saygılar

65 yorum:

  1. Hayırlı uğurlu olsun, Allah tamamına erdirsin, bir yastıkta kocayın:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim..Amin :)
      Sevgiler.

      Sil
  2. çok güzel heyecanlı hazırlıklar bunlar, ertesi gün olunca ne yani bittimi şimdi diyip bir boşluğa düşüyor insan :) Hayırlısı olsun inaşşal çokmutlu olun :)

    Benim de nişan detaylarım burada : http://www.eceince.net/2014/10/just-engaged.html

    Beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet herkes "anlamıyorsun bile "diyor :) Valla hem stres, hem heyecan bir arada. Yarın bir an önce olsun istiyorum..
      Yazınızı en yakın zamanda okuyacağım.
      Teşekkürler.Sevgiler..

      Sil
  3. Zevkle okudum.nişanın güzel olacağı kesin. Mutluluklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolun umarım herşey yolunda gider :)
      Sevgiler..

      Sil
  4. yaa magnet iyi fikirmiş ama çok şirin ^.^ nişan tepsisi ve alyanslara özellikle bayıldım. haydi bakalım kız tarafı olarak sahiplendik bile :)) İnşaallah çoooooooooooooooooook güzel bir gece oluuurr ♥♥♥♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim tatlım :) Güzel dileklerin için çok teşekkürler.
      Hayırlısıyla yarını da atlattık mı pazar gününe rahatlamış bir şekilde uyanacağım :)

      Sil
  5. Allah tamamına erdirsin, bütün hazırlıklarınız şahane... Mutluluklar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekleriniz için çok teşekkürler . Beğendiğinize sevindim :)
      Sevgiler..

      Sil
  6. Mutluluğunuz daim olsun, yüzünüzden gülücükler eksik olmasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :)
      Güzel yorumunuz ve içten dilekleriniz için çok teşekkürler.
      Sevgiler..

      Sil
  7. Sen de benim gibisin ya, her işin planlı programlı, ne güzel yazmış sıralamışsın her şeyi. Bugün bloguna daldım. Tüm yazılar beni bekliyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim beğendiğine canım :) Plansız programsız çok zor olurdu valla .
      Umarım sıkılmadan okursun..
      Sevgiler..

      Sil
  8. Yağmur Hnm.çok tatlı çok güzel temiz bir iş çıkarmışsınız....Bende saat konusunda fikir aldım sizden,çok begendım saati... Bir ömür mutlu olursunz İNŞALLAH aminn...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :)
      Çok teşekkür ederim beğendiğinize , gerçekten böyle düşünmeniz beni çok sevindirdi :)
      Bende size bir Ömür boyu mutluluk diliyorum.
      Sevgiler..

      Sil
  9. Merhabalar. Magnetlerden bende almayı düşünüyorum değer mi ? çok güzel görünüyor böyle ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ,
      Magnetler bence çok güzel bir fikir şu an gittiğim kendi akrabalarım veya Nişanlımın akrabalarında nişan magnetimizi görünce pek bir seviniyorum :) İsterseniz alabilirsiniz kesinlikle değer. Herkes saklıyor ve buzdolabına yapıştırıyor. Benim elimde biraz kalmıştı onları da arkadaşlarıma dağıttım :) Bence o güne dair en güzel anılardan biri bu magnetler oldu.
      Sevgiler..

      Sil
  10. Heyecanınızı bizimle paylaşmanız çok güzel ayrıca kurdele çok iyi bir fikir magnetlerde aynı şekilde :) mutluluklar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize çok sevindim :) Kurdele farklı oldu çok kişiye de tavsiye ettim. Magnetleri de öyle , gittiğim yerde bizim magnetimizi görünce o günler aklıma geliyor :) Yaptırmak isteyenlere özellikle tavsiye ediyorum :)
      Sevgiler..

      Sil
  11. mutluluklar dilerim :) magnet ölçünüz 4*6 mı yoksa 6*9 mu ve ince mi kalın mı bilgi verirseniz sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkür ederim :)
      Hatırladığım kadarıyla 4*6 olması gerekiyordu. Hatta elime geldiğinde bi tık daha büyük alabilirmişim dedim . Düşünceniz varsa 6*9 alabilirsiniz . Ince olarak istedim ama iki tane hediye kalın olarak göndermişler . Incesi daha zarif duruyor ;)

      Sil
  12. magnetleri nerde yaptırdınız acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ,
      Magnetleri http://www.fotomagnet.net/ sitesinde yaptırdım :)
      Sevgiler..

      Sil
  13. Merhaba bir istediğim soruyorum :) magnet kaç cm kullanıyorsun.ben fotoğraf pek anlamam magnet büyük gibi gözküyor :) blogun harika olmuş eline sağlık mutluluk ömrü boyunca versin Allah size nazardan saklasın Hayırlısı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ,
      Öncelikle çok teşekkür ediyorum.
      4*6 diye hatırlıyorum :) Hatta elime geldiğinde bi tık daha büyük alabilirmişim dedim . Ne çok büyük ne çok küçük idare eder yaptırsanız bi tık daha büyük olabilir :)

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim yardımcı olduğun için :) inşAllah sözlüm dedi ki nişan konuyu bahsettiği girdi nişanı tarihi kararı verdik ama Ailem ne diyecekler umarım kabul olur. gerçekten Ailem iş çok yoğun stres o yüzden söylemiyorum. biraz zamanı gelince inşAllah nişan yapacağımız sözlümle açıklacağız Allah'ın izniyle çok sabırlıyorum.

      Sevgiler kalın ;)

      Sil
    3. Allah umarım gönlünüze göre verir herşeyi tez zamanda sorunsuz problemsiz bir şekilde atlatmanız dileğiyle :)

      Sil
  14. MERHABA ÖNCELİKLE TEBRİK EDERİM. BENİMDE NİŞANIM VAR 1.5 HAFTA SONRA BENDE SİZİN YAPTIRDIINIZ SİTEYE BAKTIM DA 4X6 KÜÇÜK GİBİ GELDİ.SİZİN YAPTIRDIĞINIZ MAGNETLERİN BOYUTU HANGİSİ ACABA?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba öncelikle teşekkürler .
      Ben 4x6 yaptırdım geldiğinde biraz gözüme küçük geldi dilerseniz bir tık büyüğünü yaptırabilirsiniz :)

      Sil
  15. bu şeyleri pek bilmiyorum söz nişanın olduğu gün isteme kısmı daha önce olmuşmuydu.yoksa söz nişan günü hepsi mi oldu canım mutlulular dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ,
      Aileler nişandan bir hafta önce tanışmıştı bu yüzden biz hem isteme hem söz hem de nişanı aynı gün yapmış olduk :)
      Güzel Dilek'leriniz için teşekkürler :)

      Sil
  16. Www.temsilciuyelik.com linkine tıklayarak ulaşabilirsiniz ücretsiz katalog ve numuneler adresine gelsin

    YanıtlaSil
  17. Sanırım önümüzdeki ay ben de böyle bir yazacağım. Zira bir nişan için onlarca para dökmek bana da hiç ama hiç mantıklı gelmiyor, en iyisi kendi emeğimiz! (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok sevindim senin adına canımm çok mutlu ol inşallaj :)
      Aynen bence de çok para gidiyor bir nişan için ben çok araştırma yapmıştım en iyisi evde olsun dedim . Temiz oldu güzel oldu :)

      Sil
    2. Şu anda tam da o aşamadayım. Bir nişan tepsisi sordum 100 TL dediler ben aynı tepsinin süslenmemiş halini 12 TL'ye aldım...
      Hemen 4 Mart gelsin de ben de bu gerginlik dolu heyecandan kurtulup detayları yeni söz/nişan yapacak olanlarla paylaşayım :D

      Sil
    3. Maalesef öyle canım artık , her şey çok pahalı en ufak şeyler bile . 35 tl ye tepsi almıştım iyi ki çok fazla para harcamadım diyorum ben mesela :) ya bazı şeyler de bence gösteriş amaçlı ya..
      Az kalmış canımm en yakın zaman da yazını bekliyorum umarım çok güzel geçer :)

      Sil
  18. Bir ömür mutluluklar dileriz.

    Ankara Nişan Organizasyon, Söz Organizasyonu ve Doğum günü organizasyonları için bize ulaşabilirsiniz. Masa süsleme ve kiralama hizmeti vermekteyiz.

    YanıtlaSil

Share