6 Aralık 2017 Çarşamba

İşler güçler , hayal kırıklıkları ve işsizlik..!

Öncelikle işsizlik konusuna değinmek istiyorum , ben hala çalışıyorum benden yana bir sıkıntı yok ama eşimi işten çıkarttılar :( Bu bize sürpriz olmadı , biliyorsunuz size burada hep yazıyordum , Serhat'ın iş yeriyle ilgili sıkıntı olduğunu en eski çalışandan en yeni çalışana kadar herkesi çıkarttıklarını söylemiştim . Kasımın sonunda işten çıkartıldı kader işte bende bu süre zarfında işe girmiş oldum.Haklarını aldı , işsizlik maaşı için de başvuru yaptı bakalım 1 ay sonraya anca bağlanır Allah tez zamanda güzel bir iş nasip etsin. Amin.!


Gelelim bana ; size önce ilk günümden bahsediyorum sonrasında detaylı konuşalım.Açıkçası biraz hayal kırıklığı yaşadım diyebilirim.
İlk gün 05:50'de kalktım , etek-gömlek-ceket kombinimi çizmelerle tamamladım. Zifiri karanlıkta yola koyuldum normal şartlarda 6-7 dakika yürüdüğüm yolu 4 dakika da koştur koştur gittim.Bir 10 dakika servis bekledim o sırada yanıma bir abi geldi bizim firmanın adını söyledi bende " evet" dedim.Servisçi söylemiş başlayacağımı iyi oldu.Zaten bizim buradan benimle birlikle 5 kişi biniyoruz servise.Servis Ümraniye-Acıbadem-Üsküdar yapıyor sonrasında 1.köprüden Levent'e bağlanıyor bayağı kalabalık ne oldu dersiniz eski çalıştığım yerden bir arkadaşımla karşılaştım Üsküdar'da bindi ikimizde kısa süreli bir şok geçirdik ama mutlu oldum en azından stresimi birazda olsa atmış oldum.
1 saatte geldik , oryantasyon yapıldı sonra doktor kontrolüne girdim tansiyonumu ölçtüler nabzım normal bir insanın iki katı atıyormuş "bu normal değil biliyorsun değil mi dahiliyeye gözük sonrasında ise göğüs hastalıklarına git" dedi ben ilk günün heyecanındandır diye düşündüm böyle de söyledim ama pek dinletemedim moralim biraz bozuldu ama neyse dedim sonra çalışacağım yere indim burası bildiğiniz kapalı br otoparkın içinde küçük bir oda hani muhaberat olur ya kargo teslim alırlar aynen öyle havasız kapıyı açsan veya camı açsan tek gelebilecek hava otoparkın oradan gelecek olan hava , cam yok dışarıda ne olup bitiyor belli değil sıkıntılı bir yer.
Bilgisayarım var ama internetim yoktu internet olmayınca da doğal olarak ne dahilileri kontrol ediyorum nede başka bir şey yapabiliyordum öğlene kadar bu şekilde onları telefonda dinlemeyle geçti.Burada 52 yaşında bir abla bir de benden bir yaş büyük bir kız çalışıyor 52 yaşındaki abla emekli olmuş hala devam ediyor çalışıyor.

İlk gün ki menümüz
Öğlen arasına çıktım yemekler şirketten ve çoğunlukla yemekleri hem güzel hemde doyurucu oluyor ben az yedim iştahım kesikti çünkü öncesinden başlamıştı bu kesiklik iki kilo vermişim hoş hala daha tam açılmış sayılmaz ama eskiye göre daha iyiyim. 
Yemekten döndüm abla bana "istersen açalım biraz çağrıları ben sana yardımcı olurum " dedi.Telefonu açtık Allahım nasıl çağrı yağıyor bir de ay sonu muhasebenin işleri var . Mesele ben biriyle konuşuyorum ardından bir sürü insan arıyor telefonum da 5 bekleyen beliriyor bir anda , kontrol edemiyorum internette yok , sürekli onlara soruyorum çıldırdım. Benim çıldırma sebebim hattın yoğun olması değil yapılan haksızlık ve adaletsizlik ! Ben saaate 40-50 çağrı alırken onlar saatte kişi başı 10 tane çağrı ya alıyor ya almıyordu. İnternette takılıyorlar , telefonla konuşuyorlar birbirleriyle sohbet ediyorlar bense hiç durmadan çağrı bakıyordum hayır en yoğun hat anladığım kadarıyla bana tanımlanmıştı tamam anlarım olabilir de ilk günden olacak iş mi ? hadi oldu diyelim madem benim hattım dolu diğerlerine niye düşmüyor doğru mu ?
 Zaten daha demin de dedim gün yüzü görmüyorsun mola için bir ton yol kat etmem lazım , lavabo içinde öyle diğerlerinin yerinde olmak isterdim günde 30 40 çağrıyla aldıkları para benden çok daha fazla .! ben böyle yoğun olunca abla aradı , işte herkese 6 hat tanımlıymış  ama ne hikmetse en yoğunu bana tanımlandı.Geçen ayak üstü benim üstümle konuştum ben bir bakayım dedi ama değişen yok işin ilginci zaten yanımdaki kız iki gün çalıştı üç gün raporluydu  abla ise bu hafta üç gün yıllık izin aldı. Hoş şimdi çağrılar diğer günlere göre daha az ama ben her ay sonu bu sıkıntıyı yaşayacağım bana en çok koyan şey sen orada çabalıyorsun , diğerleri sohbet muhabbet ediyor dizi izliyor film izliyor telefonla konuşuyor ben bir cümlenin sonunu getiremiyorum , telefonumu elime alamıyorum. İnternet var ama blog falan açılmıyor haberleri anca okuyabiliyorum.Oda vakit bulursam sadece sabahları biraz boş oluyorum benim mesaim 08:00'da başlıyor , 17:30'a kadar. Benim hatlar bir başlıyor 09:00'da akşam saat 17:00'a kadar devamlı çağrı :( dediğim gibi bana günde en az 200 tane çağrı geliyordur oda en az minimum yani ama diğerlerinin ki 100 bile değildir yapılan haksızlığa kızıyorum yoksa çağrı gelecekse gelsin ama ben az çok tahmin ediyorum çünkü burada normalde iki kişi çalışıyordu , beni işe 3.kişi aldılar buradakilere de taşınsınlar diye "3.kişiyi alıcaz yükünüz hafifler" diye söylediler bu sayede çağrıları bana tanımladılar onlarda bu kata taşınmaya ikna oldu.Onlar normal bina da çalışıyorlardı otoparka gelmeyi hiç istememişler haklarını verseler gideceklermiş ama vermemişler onları da bence böyle ikna ettiler.
İnanın oturup ağlayacaktım biliyor musunuz yapılan haksızlıktan dolayı , şu hafta da geçsin tekrar konuşmak istiyorum ben bütün çağrıları neden alayım ? Hayır rest de çekemem , Serhat işsiz kaldı benimde daha deneme sürem var deneme sürem dolmadan beni çıkartabilirler.Karma karışığım sabahın kör bir vaktinde kalkıyorum çok şükür akşam saat 18:30 da iniyorum bir saatte geliyorum Kurtköydeyken yol yoruyordu , şimdi ise iş yoruyor ki eski çalıştığım yerde daha çok iş yapıyordum hemde bir sürü iş bir aradayken yapıyordum.Şimdi ise tek bir iş var ama çok yoğun.Adı sanı olan bir firma diyorsunuz belki bir çok kişi buraya girmek için çabalıyor , uğraşıyor sonuç elde edemiyor,  şartları bir çok firmaya göre çok iyi ama bana yapılan haksızlığı kaldıramıyorum hayır yoksa ben mi pimpirikliyim onu da bilemiyorum..
Sizce de haksızlık değil mi ? Benim yarım kadar çağrı almıyorlar neden böyle ya eve çok yorgun geliyorum hadi yorgunluğumu hafta sonunu düşünerek atmaya çalışıyorum bir de Serhat'ta evde ya en azından o yönden içim rahat biraz da olsa etrafı topluyor ediyor.Sadece haksızlığa gelemiyorum hepsi bu ! :(

11 yorum:

  1. Bence haksız şirket . Çünkü kim olursa olsun bence herkese eşit iş dağıtılmalı.
    Öyle boş durmakla daha fazla maaş bence kötü .
    İnsanlar neden böyle olmuş her yerde bu model :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hani ilk hafta muhasebeden dolayı dedim ama bu ikinci hafta ve hala çok yoğun ki şu an normal düzeyde ilerlemesine rağmen ben hala 200 çağrı alıyorum geçen hafta 300 ü geçmiştir . Eskiden çalıştığım yerde adaletli şekilde dağıtılıyordu mesela benim hattım doluysa yanımdaki arkadaşıma düşüyordu onunki doluysa benimkine düşüyordu olması gereken bu .. bir zaman geçsin tekrar konuşacağım hani adı sanı olmayan bi yer olsa tamam da duyunca bile herkes bi wowww diyor ama maalesef haksızlık yapıyorlar . Mesaim bi saat oldu başlayalı onlar benden önce açtılar telefonunu ama 1 saatte yine bana çağrı geldi onlara değil..

      Sil
  2. Yeni işe girdin diye olabilir maalesef.Bence biraz sabretmelisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabretmeye çalışıyorum ama öyle yoruluyorum ki artık başıma sürekli ağrılar giriyor . Zaten biraz daha zaman geçsin tekrar konuşacağım aslında tam tersi yeniyim diye bana bu kadar yüklenmemeli lazım daha kim kimdir bilmiyorsun kime aktarman gerektiğini kime aktarmaman gerektiğini , hangi konu hangi firma vs öğrenmem gereken çok şey varken böyle öğrendiklerimi de unutuyor oluyorum o kadar çok telefondan bildiklerim bile aklımdan gidiyor :(

      Sil
  3. İnşallah eşinde kısa zamanda iş bulur.

    YanıtlaSil
  4. Canım umarım tez zamanda eşin kendine uygun bir iş bulur. Ne yazıkki artık ekmek aslanın ağzında değil midesinde. Her şeyin sizin için tez zamanda düzelmesini umarım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım benim . Bende biraz daha sabrediyorum biraz daha zaman geçsin tekrar konuşacağım biraz sıkıntılı ya anlatamam sen çalış didin saatte kaç çağrı al ama diğerleri çok rahat etsin :(

      Sil
  5. Bence işe yeni girdiğin için bu deneme süresinde seni zorluyor olabilirler. Biraz dişini sıkmaya çalış bence sonunda çok rahat edeceksin☺️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pek sanmıyorum düzeleceğini canım işin tuhafı deneme sürecim bitince bana alışmış gözüyle bakacaklar ve bundan sonra böyle olacak gibime geliyor en yakın zamanda konuşmak istiyorum kaybedecek birşeyim yok diye düşünüyorum .

      Sil

Share