13 Nisan 2017 Perşembe

Evlenecek Çiftlere Öneriler / Ev

Alıntı
Yeni gelinler her şeyin en güzeline sahip olmak isterler ee haksız da sayılmazlar. Ömrünün sonuna kadar " Evet " dediği , bir tanecik eşiyle birlikte geçireceği "o güzel günlerin " temelini kesinlikle EV oluşturuyor.İster kira , ister size veya eşinize ait , ister ev satın almış olun Ev'iniz sizin her şeyiniz oluyor. Ben arkadaşlarımdan hep duyuyordum " Eski yaşadığım , bekarlık evime gittiğimde kendi evimi özlüyorum " diye hakikaten inanmazdım ama öyle oluyormuş ben nereye gidersem gideyim evimi özlüyorum..

Şimdi yeni evlenenlere tavsiyem kesinlikle öncelikli olarak yeni binalara bakmanızı tavsiye ederim. Evet İstanbul'da yeni binalar 1000 TL'den başlıyor (ki bu da İstanbul'un biraz daha uç kısmı diyebilirim) ama kafanız rahat olur neden mi ?

Alıntı
 Öncelikle şuna değinelim kızın veya erkek tarafının ailesinden kalan bir ev var bu evde eski 20-30 yıllık bir bina gönlünüz razı değil belki oturmaya ama en azından kira verme gibi bir derdiniz yok ve istediğiniz her şeyi yapmakta özgürsünüz. Mutfak dolaplarınız mı eski yaptırın , duşa kabin mi yok yaptırın , yerler mi kötü değiştirin ama yeter ki cebinizden kira için para çıkmasın. Kira da oturmak , kiraya verilen boşa para insanın içine oturuyor. Neyse baktınız bir kaç sene bu evde oturdunuz sonra ister satarsınız ister müteahhit'e verilmeyi beklersiniz İstanbul şartlarında stüdyo dairen varsa bile senden zengini yok !

Gel gelelim kızın veya erkeğin ailesinden kalan bir evi yok (şekil biz) işte o zaman bütün evler sizin oluyor ister ailelere yakın ister uzak sizi bu konuda kimse yargılayamaz (hoş ben yinede kendi anneme yakın oturmayı daha çok isterdim ama yine de aramızda bir vesaitlik yol var en geç yarım saatte yanımda) Bizim bina eski bina ,hani dışarıdan baktığın zaman 5-10 yıllık bina dersin fakat 20 senelik var , eski yani bildiğiniz.Eski ve yeni binalar arasında muhitine göre değişiyor kimisinde 200 TL oynuyor kimisinde 300 TL ve üzeri ama en azından yeni binanın eski binaya göre derdi olmuyor ya , arkadaşlarımdan biliyorum !

Benim evin mutfak dolapları

Biz bu evi evlenmeden 2.5 ay önce tuttuk yani bayağı erken çünkü şubatın başıydı tutulduğunda biz neredeyse Nisan'ın son haftasında evlendik boşuna kira verildi bir de bunun depozitosu bilmem ne..Biz ekimde Nikah tarihimizi baktığımızda eşim sürekli ev bakıyordu bende " daha erken ben görmedim bu zamana kadar yeni evlenecek olup da evsiz kalanı illa ki buluruz " diyordum ama yok paşam dinlemedi biz ilk baktığımız evi tuttuk oda bu evi bizde bulmadık kayın pederimin bir tanıdığının sayesinde bulduk.Sadece bir kere bakma fırsatı elde ettik ben,Serhat ve kayınvalidem. Hayır ben zaten anlamam , Serhat da anlamaz ev büyük 100 m2 salon , yatak odası , diğer bir oda daha var onlar büyük kayınvalidem de büyük ev sevdiği için beğendi fakat mutfak dolapları çok kötü yukarıda gördünüz milattan önce kalma ,  benim.1.60'lık boyumla anca ilk kata yetişebiliyorum bir bölümüne tabakları koyabildim , diğer bölümüne de süzgeçler,borcamlar falan annem ayrıca mutfak dolabı ve baharatlıkları koymam için raf verdi (Allah razı olsun kız anneleri bu konuda nedense daha duyarlı oluyor diye düşünüyorum çünkü etrafımdaki bütün kız anneleri bu şekilde erkek annelerine laf ettiğim düşünülmesin sakın ama en azından bizim durumumuz bu , benim Annem olmasa daha çok masraf yapardık bu eve ) biz ev sahibine söyledik kiradan düşün biz yaptıralım diye çok ilgili bir ev sahibim var anlatamam size olmaz dedi.Soracak olursanız alıştım artık alışmak zorunda kaldım ama evleneli 1 sene olacak benim hala daha söylendiğim zaman oluyor bir de tahta sert kapanıp açılıyor alışmışım ya başka birinin evine gidince yeni dolapları da sert açmaya sert kapamaya çalışıyorum bir gün elimde kalacak birininki de hayırlısı ☺

Benim beyaz eşyalarım inci gibi buzdolabı , çamaşır ve bulaşık makinesi üçü de yan yana duruyor çünkü banyo küçük ve yer yok.Banyoda da dolap yoktu yine Annem sağolsun evde kullanmadığımız bir dolap vardı onu verdi en azından içine deterjanları , kağıt havluları , sabunları üstüne de diş fırçaları işte eşimin spreylerini falan koydum bir de bir tane çekmecesi var onda da taraklar,saç düzleştirici,jiletler v.s. var.Banyo duşa kabini çıkmış ,  altınlar sular geliyor kayınpeder'im nalbur olduğu için onun sayesinde bir çok şeyi ücretsiz olarak yaptık hadi biz ücretsiz yaptık da başkaları ne yapsın 3-5 vere vere cebinden para çıkıyor. Yazın bir ara mutfağın musluğu bozuldu artık sıkmaktan kolum ağrıyordu resmen , damla damla akıyordu da o ay su faturası normal su faturasından 10 TL fazla gelmişti eşim yine kayınpeder'den musluk aldı da bu şekilde çözümledik bir de ev sahibinin kardeşini mi ne görmüşler kayınpeder " musluk bozulmuş"tarzında bir şeyler demiş " adam ne demiş dersiniz " sen zaten nalbursun , yaparsınız " demiş ceplerinden para çıkacak diye ödleri kopuyor Allah'ım ne insanlar var ya zaten bütün bina size ait cebinizde akrep mi var ?

Alıntı

Daha anlatmak istediğim ama anlatamadığım çok şey var bu yüzden diyorum ki yeni binalara bakın benim gibi yeni gelinliğinizden hiçbir şey anlamamış olarak kalırsınız. Şimdi ki aklım olsa ben hayatta tutturmazdım burayı zaten ben hevesli değildim ki burayı tutmaya Allah'tan suç benim değil ☺ Acele karar verdirdiler bize Annem bu evi görmemişti temizlemeye geldiğimiz zaman bir söylendi bir söylendi ki anlatamam size " bu eve 930 verilir mi , 800 eder en fazla " bilmem ne ay görmeniz lazımdı ben sustum Annemin huyunu biliyorum çünkü ☺Şimdi oldu kira 1000 TL üzerine apartman için temizliğe gelen kadına da 17 TL veriyoruz hayatta değmez , değmiyor da bir de üst katım çatı katı oradaki kar suları aşağı indi duvarlarım kararmaya başladı valla eve daha davet edemediğim bir sürü arkadaşım var utanıyorum davet etmeye , gelip gördüklerinde artık kendilerini korku filminde sanacaklar..

Alıntı
Yerlerde güzel değil anam , cağnım eşyalar bile kendini göstermiyor o kadar da para verdik ben bilseydim ilerde kendi evime geçeceğim zaman bu kaliteli şeyleri alırdım ,  eşyalarım mahvolacak diye korkuyorum.Evime gelenler, evimi beğeniyor aslında beğendikleri bu eşyalarla bu ev ilk taşınmadan önceki halini görseler iyi akşammmmlar der, bu nasıl bir ev der giderlerdi aha da yazıyorum şuraya.

 Hani derler ya "eşinizle birlikte bir göz odada sağlıklı mutlu huzurlu yaşayın "o ayrı bir şey tabii ki de çok doğru ama yine de gerçekçi olalım arkadaşlar çok zor durumda değilseniz, iki kişi çalışacaksanız kesinlikle yeni binadan ev tutun 1000 TL kırık döküp bir eve vereceğinize mis gibi 1200-1300 verirsiniz kafanız rahat olur hem ısınma problemi de yaşamazsınız biz evi 3.(60) veya 4.(70) seviyeye getirmemiz lazım ki ısınalım yoksa ısınamıyoruz bir de yüksek fatura ödemek zorunda kalıyoruz bizde " zaten ısınamıyoruz 1.(40) kademe de kalsın kalın giyinip otururuz evde" dedik nadir kar yağdığı zamanlar 2.kademeye getirdik umarım bir sonraki kışı da burada geçirmeyiz ben çalışmaya başlasam aklımda var taşınmak bakalım.Ev almayı da düşünüyoruz ama sadece düşünüyoruz çünkü ev sahibi olmak İstanbul'da bayağı külfetli bir şey oldu çıktı kredi çekiyorsun ,  üzerine kaç kat geri ödüyorsun..

Kısacası kılı kırk yararak evin her tarafını inceleyin , iki kişi gidip bakmayın eve , ailenizi de alın (hoş bizde de vardı aile ama neyseee iki tarafın ailesi de muhakkak gidip görsün) , komşulara sorun nedir ne değildir rutubet olur mu bilir misiniz falan diye evet benim kaldığım fiyata yeni bina Ümraniye civarında ev bulmak zor ama bu eve de değmiyor , değse verdiğim para helali hoş olsun.

Allah hepimizin gönlüne göre versin.
Saygılar..

8 yorum:

  1. Allah gönlünüze göre kendi evinizi almayı nasip etin.....

    YanıtlaSil
  2. Ev konusunda aşırı dertliyim bende resmen yaram yani. Kiradayız bizde ama sadece semte para ödüyoruz gibi çünkü ev hiç haketmiyor. 140 m2 ve sığamıyorum o kadar şekilsiz harcamış ki koridora falan vermiş genişliği. İnşallah gönlümüze göre bir eve taşınmak nasip olur ve kendi evimiz olur kuzu. Düğün hikaye tek gerçek ev ve eşyan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle tatlım gerçek yaşam evle başlıyor . Benim de eşyalar sığmadı dolaplara Annem sağolsun dolap falan vermese ne yapardım bilmiyorum . Bir de bizim de öyle semtine veriyoruz merkezi bi yerde oturduğumuz için cepten bu kadar para çıkıyor ama değmiyor işte . Allah gönlümüze göre verir inşallah Can'ım .

      Sil
  3. Bizim de evlenirken yaşayacağımız şehir Ankara idi. Ankara'da işimize yakın olduğu için Dikmen'de oturmak istedik ama evler hem 30 yıllıktı, hem ufaktı hem eskiydi; üstelik kiraları da ateş pahasıydı. Bizde çareyi Dikmen merkezden biraz uzaklaşmakta bulduk ve böylece 1 yıllık bina, geniş modern bir evde daha uygun bir fiyata bulduk. 3 yıl kadar çok keyifle oturduk, sadece ulaşımı biraz sıkıntı oldu. Ama gelin görün ki tayinci olunca bu yıl Ağrı'da aldık soluğu.. Yeniden gönlüne göre ev bul, perdeyi halıyı ona göre ayarlamaya çalış hepsi ayrı curcuna. Ve bir ömür de böyle sürecek üstelik. Bu yüzden kendimi göçebe hissediyorum, hiç bir şehir tam olarak benim değil gibi. Tabi şükür buna da ama işte herkesin ayrı derdi :) Ev çok önemli, seni çok iyi anlıyorum. Dilerim inşallah gönlünüze göre bir ev alıp oturmak kısmet olur size de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya tayin durumları zor gerçekten benimde bi arkadaşım vardı oda öyle oradan oraya gidiyordu her seferinde ayrı dert diyordu..Allah herkesin kalbine göre versin gerçekten , ev çok önemli bir detaymış bunu evlendikten sonra anladım ama en azından akıllandım bir daha taşınacağım zaman kılı kırk yaracağım :)
      Sevgiler ..

      Sil
  4. Eminim ilerde çok daha güzel evlerde yaşayacaksınız.İstanbul'da artık kiralar çok pahalı.Özellikle dönüşüm alanlarında.Kartal'da oturuyorum bizim civarda en kötü ev 1200-1300 den başlıyor.O da bulabilirseniz.Yaşam zorlaştı. Allah sağlık ve mutluluk versin .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet doğru diyorsunuz daha yeni bi arkadaşım evlenecek o da Kartal da 1300 e tutmuş . İnşallah dediğiniz gibi daha güzel evlerde oturmayı Allah nasip eder .

      Sil

Share