17 Eylül 2014 Çarşamba

Arsuz Tatili Part 4

25 Ağustos Pazartesi..Bir gün önce doğum günü ardından tabu derken hem yorgunluk bir yandan hemde geç yatmanın etkisiyle gözümü açtığımda saat 13.30'a geliyordu. Bayağı da iyi uyumuştum üzerimde ne yorgunluk vardı ne de uykusuzluk :) Tatil benim için öncelikle uyku sonrasında ise deniz demek..Hayranım tatil de bile erken kalkan insanlara. Sabahın 7'sinde 8'inde kalkıp yola koyulan , denize giden, gezen onlara hayranlığım gerçekten bir hayli fazla...İki haftalık tatilim boyunca sabahın köründe kalkıpta denize gitmek bir türlü nasip olmadı :).Uyku daha tatlı geldi ne yalan söyleyeyim :)

Denize gittiğimiz de saat 16.00'a geliyordu ve bugün deniz mükemmeldi. İlk defa geldiğimden beri böyle bir denizle karşılaşmıştım. Çarşaf gibi derler ya o misal. Su sıcak, deniz de tek bir kıpırdama bile yok,denizden çıktığında üşümüyorsun.. sanırım 3 saate yakın deniz de kaldık. Bu süre içerisinde sadece çıktıysak su dan iki kere çıkmışızdır ve çok kısa süre sonra denize tekrar atlamışızdır.
Saat 19.00'a geliyordu güneş bile batıyordu biz hala daha denizdeydik. Akşam yemeğe dışarı çıkacaktık bana kalsa ben daha 8 e kadar bile dururdum ama malum hazırlık yapmamız gerekiyordu. Kalabalıkta olduğumuzdan hazırlığımız 1 saate yakın sürüyordu.

Denizin keyfini sürerken Elif Teyzem'in " Telefonu getiriyim de Selfie çekelim " demesi üzerine hep beraber bir toplanmaca yaşadık :) Teyzem'in telefonu dikkatli dikkatli getirmesi , Serhat'ın elini silkeleyerek kurutması ve sonra hep beraber Serhat'ımın arkasına tedbirli geçmemiz. Görmeniz lazımdı. Telefona birşey olacak diye bir yandan ödümüz kopuyor bir yandan da fotoğraf çekme derdine fotoğraf karesine sığmaya çalışıyorduk..
Sonuç yukarıda ki fotoğraflar da görüldüğü gibi hoş bir "özçekim" oldu :)

Akşam yemeği için bu sefer dışarı çıkmaya karar verdik.Bugün ki durağımız " Dönerci Ali Usta'nın yeri".. Arsuz çarşısına doğru ilerliyoruz , yolun bitimine yakın (Hemen Migros'un yanında)  solda kalıyor. Gelenin gidenin haddi hesabı yok o derece ünü'nü salmış.Kimimiz Dürüm arasında Tavuk Döner , kimimiz Dürüm arasında Et Döner söyledik ve içecek olarakta Ayran siparişi verdik..
Yemeklerimiz çok geçmeden geldi ve ben bu dönerin lezzetini size an-la-ta-mam..! İstanbul'da ki dönerler nasıl etini,patatesini koyuyor o şekilde kuru kuru getiriyor. Burada etini ,soğanını veya ek ne koydurmak istiyorsanız söylüyorsunuz , onlar size getirirken dönerin altına küçük bir poşetle getiriyorlar.İlk kez yediğim zaman"Allah Allah bu poşete ne gerek var "diyordum alışmışım ya İstanbul'da ki kuru dönerlere,yedikten sonra anladım ki  içine farklı bir sos koyuyorlar o kadar lezzetli ki hem yemeğe doymuyorsunuz hemde yerken bildiğiniz poşete doğru dönerin suları akıyor. Dönerci Ali Usta bu konuda gerçekten çok başarılı ama bu bölge de ki sanırım bütün dönerciler hepsi aynı şekil yapıyor ..
Fiyatı da uygun 8 kişi için toplam 50 TL.
 Benden bir tavsiye.!! İskenderun'a veya Arsuz'a gelirseniz döner yemeden katiyen gitmeyin derim. İçinizde kalır yoksa :)

26 Ağustos Salı günü.. Bugün evimize misafir gelecekti ve en geç 11.00'da uyanmamız gerekiyordu. O kadar uykuluydum ki 11.00'da kalktım gidip kahvaltılıkları çıkardım sonra tekrar yattım bir baktım saat 12.00 olmuş. Bu sırada kahvaltıyı hazırlıyordum ki,Emre'nin uyandığını Serhat'ın yattığı odaya doğru ilerlediğini gördüm. Hemen peşine gittim baktım yatağa yatmış Sevgilime bakıyor ardından " Toprak olur taş olurum yoluna yoldaş olurum  " şarkısını söylüyor =D Uyandırma servisinin söylediği şarkı çok hoştu yalnız daha 7 yaşında bir çocuktan bahsediyorum.. Sonra baktı ki Serhat uyanmıyor " Ben sana dedim sen dinlemedin oyunlara geldin ooo ananı niyolay ye ye " şarkısını söylemeye başladı. Serhatta o sırada uyandı beraber şarkı söylemeye devam ettiler. Ailecek güzel bir kahvaltı yapıp,misariflerimizi beklemeye başladık.

Misafirlerimiz geldiğinde saat 14.00'a geliyordu. Bir tanışma faslı , öpüşme faslı derken Serhat'ımla birlikte denize gitme hazırlığına başladık.Tatilimizin bitmesine 4 gün kalmıştı en azından 1-2 saatte olsa denize gidelim dedik.Deniz dün ki harika değildi ama çokta kötü değildi. Geçen sene sürekli plaja gidiyorduk ama bu sene sadece bir kere gittik.Neyse onu son part'a sakladım :) Sevgiliyle 2 saat boyunca deniz kenarında kaldık.Döndüğümüz de yemekler yenmişti bizde hemen duşa girip yemeklerimizi yedik ve ardından kapı önüne çıkıp güzel bir kahve içtik. " Haydi Selfie" dediler. Sıfır makyajlı , saçlar ıslak, sandalye tepesine çıkarak çekilen bir Selfie oldu.Ben bir komik çıkmışım ama olsun napalım benim adım hıdır elimden gelen budur.Nokta..! :)

Sevgilim bileklik bakacağını söyledi ve evimizin bir önü değil onun önünde bulunan fuara daha yeni gitmek nasip oldu :) Arsuz Fuar'ı ben ilk gittiğim seneden beri var. Hatta daha önce ki blogum da da yazmıştım eniştemin yiğeni ile orada tanışmıştım. Beraber çorap satıyorduk :) Açıkcası çokta eğleniyorduk.Akşam saat 19.00 gibi başlıyor saat 00.00-00.30 gibi bitiriyorduk.Sonrasında ya beraber birşeyler yiyor yada birbirimizde kalıyorduk. Ne günlerdi be neredeyse 10 yıl öncesinden bahsediyorum..O zamandan bu zamana fuar değişmiş. Yine takı, toka , tekstil, hediyelik eşyalar v.s. çokca var ama eski havası yok ve eskisi gibi çokta gözüme çarpan güzel şeyler yoktu.Bu benim fikrim.İlk defa gidenler için güzel gelebilir ama ben eski havasını bildiğim için bana eskisi gibi cazip gelmedi.Hatta sadece öylesine bakındık ve çıktık. Çıkmadan önce de Ben Sevgilim ve Emre Basketbol atışı yaptık ve Langırt oynayarak eve döndük.Çocuklar için zıp zıp , langırt, masa hokeyi , basketbol gibi bir çok şey var..

Bugün yine akşam Ece , Alara ve İpek'le takıldık.Zaten hep beraber son dışarda takılışımız oldu :(
Bizi Joker Cafe'ye götürdüler.Arsuz çarşısından ilerliyoruz yolun bitimine yakın Edem Dondurmacısı var onun hemen yan sokağında..
Yol kenarında bulunan Cafe , dışarıdan bakıldığında gece kulubü imajını veriyor..Karanlık ve hafif loş ışıklarla süslenmiş.Koltukların desenleri çok hoş..Alkollü alkolsüz içecekler , nargile ve bir çok çeşit yiyecekte bulabilirsiniz.. Tek sorun çok esmemesiydi. O gün hava sıcaktı ve cafe deniz kenarı gibi bir yerde olmadığından resmen şıpır şıpır terliyorduk.Soğuk birşeyler içtik sohbet muhabbet koyulaştı derken elektrik gitti :) Elektrik gidince daha bir sıcak olmaya başladı ve bizde kalktık.Dönüşte Leydi'ye uğrayıp dondurma aldık.Bu sefer Kağıt Helva arasında dondurma yedim. Yedim yemesinede çok büyük geldi ya :) ye ye bitmiyor. Herkes dondurmasını bitirdi ben hala yemekle uğraşıyordum.

27 Ağustos Çarşamba.. Evet bugüne ait hiç fotoğraf yok ama kısaca şunu söylemek istiyorum :) Bugün hava kapalıydı ve denize gittik. Gidiş o gidiş denizden çıkamadık o kadar esiyordu ki suyun sıcaklığı sayesinde denizde durabiliyorduk. Bir de Sevgilim dahil , Ece,Alara,İpek,Ali almışlar deniz yatağını gitmişler gözden uzaklara.. Bakıyorum o kadar uzaktalar ki, nasıl gelecekler diye düşünüyordum.Ada " Yağmur abla kaldılar gelemiyorlar" diye üzülmeye başladı. Allah'ım yardm et diyerek yüzmeye başladım. Normal şartlarda olsa derine gitmesine giderim ama ne olur ne olmaz kramp falan girer diye tekrar geri dönerim.Allah duydu da sesimi yorulmadan nasıl çıktım anlamadım bile :) Gittiğimde  Sevgilim" aşkım sen nasıl geldin" dedi. " Geldim işte bende bilmiyorum hadi kıyaya gidelim " dedim. Ece "ya biz geliyorduk ki zaten" dedi. " Hee siz geldiğinizi zannediyordunuz dalga sizi o kadar sürüklüyordu ki bu tarafa geleceğinize ileri gitmeye çalışıyordunuz " dedim.Hep beraber kıyıya doğru çıktık.Denizin içinde 3 er grup olduk, karşı taraf bize bir şarkı buluyordu. Suyun altında o şarkıyı söyleyip takımımıza bildirmeye çalışıyorduk :) Çok komik şeyler çıkıyordu ortaya denemenizi tavsiye ederim ama tabi ağzınıza su kaçırmamaya çalışın sonrasında tıkanıp kalıyorsunuz :) Ben şarkının başının getirip gerisini gülmeyle geçirdiğim için bizimkiler pek bişey anlamıyordu ...Artık hava iyice kapamıştı dışarı çıkmaya bile korkuyorduk o kadar esiyordu ki. Nitekim Serhat çıktı ve havlu bulmaya çalışırken " dondum dondum " diye tekrar denize girdi =D  Evin yolunu tuttuk Serhatta bende hapşırmaya başladık.Şifayı kaptık dedim :( Son bir kaç gün kalmıştı onda da inşallah burnumuzdan gelmez diye dua ediyorum...
 O gün yine BJK-ARSENAL'ın maçı vardı tam ilk yarıyı izlerken yine elektrik gitmez mi =D Hepimiz sabrımızın son sınırına gelmiştik artık radyo madyo dinleyerek maçı bitirdik sonuç hüsrandı =(
Elektrik geldikten sonra sessiz sinema oynadık :) Ben , Serhat, Ali ve Alara,Ece,İpek bir takımdaydık. Biz yendik ve saat neredeyse 04.30'du yattık..

Son yazım da görüşmek üzere :)