12 Temmuz 2017 Çarşamba

Hem iş hem hayat..!

İş yerinde tüm gün o kadar çok bilgisayarda vakit geçiriyorum ki , eve gelince bırakın bilgisayarı açmayı , televizyonu açmak bile istemiyorum.İlk defa bu saatte blog yazıyorum epeycenede yorgunum ama biraz dertleşelim.

Hem iş konuşalım hem de biraz özel hayat..



Öncelikle buradan hep yazıyordum size "çok istediğim bir iş var o olsun diye dua ediyorum sürekli " diye ben bir cesaret bana mail atan kıza mail attım Ramazan'ın sonlarına doğruydu.Bana cevap geldi telefon numaramı istediler ben yazdım gönderdim sonra telefon çaldı Serap hanım aradı "Danışmanlığını yaptığımız firmada maalesef iş olmadı (daha doğrusu o bölüm orada açılmamış) bizim kendi bünyemizde arayışımız var dilerseniz Pazartesi gelin görüşelim" dediler ben o Pazartesi gittim görüşmeye yalnız oranın cumartesi çalışmasını olduğunu bilmiyordum görüşmeden çıktım biraz üzgündüm sonuçta cumartesi kalkıp gidecektim ve sadece veri girişi yapmayacaktım , cv tarayıp adayları mülakata çağıracaktım neyse aradan 2 gün geçti beni aradılar "Bayramdan sonra evrakları getirin " dediler benim evraklar önceden hazırdı , bayram Salı günü bitti ben Çarşamba günü gittim evrakları teslim etmeye " yarın başlatmayı düşünüyoruz" dediler ben şok oldum bari o hafta geçseydi dedim ama yapacak bir şey yok o gün eve gelip yemek işini , temizlik olayını falan hallettim derken Perşembe işe başladım.

Tek vesaitle gidip gelebileceğim bir yer sabah 9 akşam 6.
 Ofiste çok çalışan yok 20 kişi ya var ya yok yaşıtlarımda değil ya benden çok küçükler ya da benden çok büyükler.İlk gün tek başıma yemeğe çıktım kimsede teklif etmedi " gel gidelim "diye ben olsam asla tek başına bırakmazdım ama işte bir şey demiyorum.O hafta böyle ruh gibiydim . Veri girişi yapıyorum o bitiyor mülakat aramaları yapıyorum hatta geçenlerde de müşteri memnuniyeti anketi yaptım yani kısacası ne demek istiyorum 5 dakika vaktim olmuyor şöyle internetten haberleri okuyayım , blog yazayım , telefonuma bakayım evden çıkarken  %100 şarjla çıkıyorum eve döndüğümde % 74 oluyor ne mesaj adam akıllı atabiliyorum yada rahatça birini arayabiliyorum , biri beni arıyor ben seni sonra ararım diye öğle molasında arıyorum. Arkadaşım var da benden 8 yaş küçük 19 yaşında 😊 oda Ümraniye!de oturuyor mesela o mülakat aramaları yapıyor bir de gelen adayların girişlerini yapıyor ben de mülakata çağırıyorum , üstüne veri girişi yapıyorum onun üstüne müşteri memnuniyeti anketi yapıyorum aynı parayı alıyoruz bakalım daha neler çıkacak daha bende ne potansiyel görecekler de daha ne işler yapacağım çok merak ediyorum 😊 





Evle işi yürütmek zor oluyor erkenden de yatıyorum mesela geçen cumartesi sabah işe gitmek için yataktan kalkamadım hoş cumartesi günü saat 10'da başlıyorum 13'de çıkıyorum ama yine işe gidiyor musun gidiyorsun çalışıyor musun çalışıyorsun eski işimi özlemiyorum ama eski iş yerinde ki ortamın sıcaklığını özlüyorum o kadar yoğunluğumun arasında bile bir 5 dakika vakit ayırıp konuşabiliyorduk ne bileyim molaya çıkıyorduk burada kimse molada yapmıyor ben yapsam da 5 dakika geçen yoğunluktan hiç yapamadım affedersiniz tuvalete bile gidemedim.Anlayacağınız kafam karman çorman yazım da karman çorman olmuş olabilir şimdiden kusura bakmayın :)

 Kolay iş yok biliyorum ama bu kadar çalışmakta benim bünyeye aykırı gözlük kullanmama rağmen akşamları gözlerim acayip ağrıyor..

KPSS tercihi yaptım ama 95 alanlar bile hala şu zamanda açıkta kaldıysa ben 71'le belediyelerin önünden bile geçemem kısacası ondan da ümidim yok hani zaten umut bağlamamıştım geçen gün internetten "95 aldım umarım atanırım " yazılarını görünce ben umutlarımı çöpe , suya artık nereyeyse her yere attım gitti :)




Benim önceliğim zaten başka şehre taşınmak , o olmadı mı bari bu evden taşınayım ya Annemde Çamlıca tarafında Anneannemlerin o tarafa taşındı , Anneannemlerin yan binasında kiralık daire vardı geçen ilk çalıştığım hafta cumartesi günü iş çıkışı gitmiştim de o zaman baktım.

Ev giriş kat ,100m2 hani çok büyük değil odaları , 3 odası bir de salonu var , banyosu da güzel kimsenin girmeyeceği sana ait olan kocaman bir bahçen var.  Ama Serhat buradan ayrılmak istemiyor ben onu anlamadım.Ümraniye'den kopamıyor adam.Oysa onun için değişen bir şey yok yine işe üç vesait gidecek hatta daha kolay gidebilecek buradan Beylerbeyi yapıyorken oradan Acıbadem metrobüs yapacak , burada trafik sıkışınca Çengelköy'den Beylerbeyine yürüyordu orada öyle bir dert olmayacak hani benim için daha zor ben şu an bir otobüsü kaçırsam başka geçen bir tane otobüs var ona binerim oysa orada öyle mi her sabah yokuş çıkacağım ve sadece bir otobüs var onu kaçırırsam sonra iki vesait yaparak anca işe gidebileceğim.Yani benim şu an ki şartlarım daha iyiyken ben zoru seçiyorum neden mi ?

Annem kendi dedi "ben müsait olduğumda gelirim yemeğini yaparım , temizliğini yaparım , ütünü yaparım sende haftanın bir günü izinlisin dinlenirsin " diye işte ben de bu yüzden gitmek istiyorum yoksa her gün annemi göreyim diye değil hayır şimdi olmadı mı zaten ilerde yine taşınmamız lazım çocuk olduğunda Allah izin verirse benim annem bakacak çocuğa.

Daha şimdiden çok zorlanıyorum , geçen dışarıdan yemek söyledik , bir başka günde patates köfte falan kızarttım ee bizimki de alışık değil böyle tek çeşit yemek yemeye ama yapacak bir şey yok ben çalışıyorum gerektiğinde kahvaltı bile yapabiliriz inanın 14 aylık evliyim bir kez olsun bu evde akşam kahvaltı yenmedi biliyor musunuz ?  Çalışmıyorum evdeyim diye sürekli yemek yaptım , en kötü bir çorba bir makarna yaptım ama bir kez olsun akşam kahvaltı yemedik . Ev hanımları bile yeri geldiğinde kahvaltı hazırlıyor ben çalışmama rağmen hazırlamışım çok mu ?

Annem bana kendi teklif ettin inanın , ama Serhat oralı bile olmadı..Benim burada durmamın bana ne faydası var ? Ev zaten kötü , kışın ısınamıyoruz kimsenin de bana yararı yok..Biz burada kayınvalideme yakınız 5 dakika ama bana geçipte laf arasında eğer o gün telefonla konuşuyorsak diyor " bugün bize gelin isterseniz yemeğe" diye hani şu teklifi duymak istedim" evde yapabileceğim bir şey var mı , yemeğini yapayım , temizliğini yapayım " diye teklif etse zaten kabul etmem "gerek yok" derim ama önemli olan teklif etmek hani bir şey yersiniz , size belki kalmayacak yediğiniz şey ama yinede teklif edersiniz etrafınızdakilere "yer misin" diye onlarda zaten az olduğunu görünce yemezler veya iki tane alacakları şeyden bir tane alırlar heh işte bende istiyorum ki teklif edilsin ama ben kabul etmeyeyim..ben onlara gidip yemek yicem bir de orada yorulucam olmaz ki zaten onlar 8 de yemek yiyor Serhat 19:15"de evde ben saat 8' e kadar illa ki bir şeyler hazırlarım yine kendi evimde yorulurum.Yani benim burada oturmam bana bir yarar sağlamıyor..



Şu yukarıda ki caps gibi " tatile gitmek istiyorum"

Ah ah anlayacağınız bu aralar ruh halim çok karışık. Şunu da özellikle belirteyim eşim yemek yapmayı bilmiyor ve ne yazık ki ailesi el bebek gül bebek yetiştirdiği için kalkıp kendi suyunu bile almayan biri haline getirdikleri için bana da yardımcı olmuyor bir sofra kaldırmama bile..

Siz ne dersiniz taşınma durumuna ? Sizce de benim kendi Anneme yakın taşınmam bu durumda daha iyi olmaz mı ?

Saygılar..

15 yorum:

  1. Ah yavrum. Okudum, bayağı üzüldüm. Serhat alışkanlıklarını ve ezberlerini unutmalı bence. Kız annesi daha fedakâr olur, çok rahat ederdiniz. Sen haddimi aşmayayım da, biraz ısrarcı olmalısın. Zaten iş problemi varmış. Şu an zordasın. Senin bloğuna üye olmuşum, mutlaka ilgimi çekmişsin. Benim yaşım bayağı var ama kendi yaşımda tek arkadaşım yok. Ben gençlere daha çok şans veriyor, onlarla dertleşmek, daha çok da dertlerini almak istiyorum. Her şey yoluna girer dilerim yavrum. Sonraki yayınlarını takip edip, gelişmeler var mı, biraz rahatlamış mısın izleyeceğim. Dilerim e-maille takip butonun vardır. Yoksa da eklersen sevinirim. Her şeyin gönlünce olması dileklerimle ve sevgilerimle yavrum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz beni çok mutlu etti kusura bakmayın Yen'i gördüm malum iş güç . E mail ile takip bende yok en kısa zamanda eklerim vakit olmayınca buralara bile pek uğrayamaz oldum :( Umarım dediğiniz gibi her şey istediğim gibi ilerler Allah gönlüme göre versin . Amin .

      Sil
  2. Eşin el bebek gül yetiştirilmiş olabilir ehr erkek gibi ama unutma sen çalışıyorsun senin akşama kadar çalışıp bir de ev işi yapman vicdansızlık değil mi ? Sana da yazık değil mi ? Mükemmel olmaya çalışma . Evlendiğim ilk üç ay bende senin gibi mükemmel bir ev hanımı mükemmel iş kadını olma çabasındaydım. Akşam 6 da eve gelip ev işi yemek derken saat 10 oluyordu. Sonra düşündüm yahu ben insan değil miyim. Bu arada eşim bu konularda anlayışlıydı yemek yapamadığım günlerde fırına donuk pizza atıyorduk. Bir gün eşim bana sormadan arkadaşlarını eve davet etmiş bende o kadar yorgunum ki ev nasıl dağınık görmen lazım :) Dedim bana sordunmu çağırırken ? hayır. Ben bu yorgunlukla hiçbir şey yapamam çağır istersen ev bu haldeyken dedim. Sonra bir baktım ki elektrikli süpürge açılmış ev süpürülmüş silinmiş toplanmış. Velhasılı kelam yumurta kapıya gelince yapılabiliyor:) Bir de erkeklerden yardım etmesini beklemeyeceksin komutla çalışan varlıklar onlar direk yap diyeceksin. Elektrik süpürgesini açıyorsun tutuşturacaksın viledayı eline ben süpürüyorum sen de sil diyeceksin:) İş konusuna gelince ilk haftalarda normal sen kaynaşmaya çalış birileriyle illaki düzelir. Taşınma konusunda ise sen haklısın bu konuda eşini ikna et mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba doğru cümleyi kullandınız "mükemmel " olmaya çalışmak bende de bu var herşeye herkese yetişmeye çalışıyorum hadi şimdi ilk zamanlar ama ilerde daha da yorgun düşeceğim belki akşam trafiğinden kurtulamayacağım. Bir de koşturmak ve kendine vakit ayıramamak kötü kendimi robot gibi hissediyorum .. Allah hayırlısını versin diyorum şu taşına olayını halletsek rahatlayacağım . Ee bunun ilerisi de var çocuk olunca zaten anneme yakın olmamız lazım annem bakacak Allah kaza bela vermezse .. bakalım beklemedeyim

      Sil
  3. Sevgili yağmur benimde eşim 3 kızdan sonra olmuş ne kadar düşkünler düşün artık. ilk evlendiğimizde her gün farklı yemek istiyordu şimdi ne bulursa yiyor. ütüsüz kıyafet giymezdi yeri geliyor kendi yapıyor yeri geliyor ütüsüz giyiyor evi tozlu gordü mü girişiyor temizliğe sadece yemek yapmayı bilmez onun haricinde herşeyime yardımcıdır tabii ben 2. cocuga hamileyim herşey cocuğun yüzüsuyu hürmetine :) ailesi de bana uyuz oluyor herşeyi yaptırıyorum diye uyuzlar :) buarada annene yakın oturma bence ilerleyen zamanlarda eşinle sıkıntı olabilir iki tarafa da eşit yakınlıkta ve uzaklıkta olmak en iyisi. Erkek anası olmak diye de bir durum var galiba kızlarının evini temizleyen çocuklarına bakan yemek yapan para veren kaynanam bana ve çocuklarıma oldukça uzak! hatta klasik cümlesi var '' senin oğlun''Allah çalışan kadına kolaylık versin inşallah hamile kalırsan cocuğun olduğunda eşinde aynı şekilde anlayışlı ve yardımcı olur sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama şöyle bi şey de var eşimin ailesiyle yürüyerek 5 dakika uzaklıktayız hani o zaman buradan taşınacağız iki taraf arasında ortak bi yer bulacağız . Hayır bana kimsenin yararı yokken bu kadar yakında oturmak anlamsız geliyor açıkçası çocuk olunca da benim Annem bakacak her yerde " ben çocuk bakmam" diyor ama heryerde görende yıllarca çalışmış sanacak ki hayatında hiç çalışmamış :) zor büyüttüm bu iki çocuğu bi de eve sürekli geliyordu kalmaya birileri diyor bende ona bazı örnekler veriyorum birşey diyemiyor herkesin zorluğu kendine..hayırlısı olsun ama ben bi süre daha çocuk düşünmüyorum hem çalışıp hem evi idare etmek zorken bi de çocuk olduğunu düşünemiyorum :)

      Sil
  4. Bende kayınvalideme yakınım kuzu çalışmıyorken çok bunaltıyordu hep yanında istiyordu ama çalışmaya başlayınca maşallah baya destek yemek konusunda :) Bu iş de hiç mutlu değilim ama maaş tatlı bu ay tüm borçları kapatıp ciddi düşünmeye başlıcam kurbandan sonra çünkü bu vardiyalı sistem çalışma ile ev bir arada yürütülmüyor. Bekarlar için ideal ama bana göre değil :( Ah kuzu tatile benimde ihtiyacım var ! İnanır mısın daha bir kez denize girdim. Vakitsizlikten ölücem :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmez miyim vardiyalı sistemi ya bende çalıştım canım neredeyse 1.5 sene..çok zor oluyor biliyorum , hadi ben bekardım sen evlisin sıkıntı yani umarım daha güzel bir iş bulursun tatlım .. sen Antalya'da denize bir kere girdiysen ben öleyim ya :( Aile durumları karışık , kendi aileme yakın olmak istiyorum ama olmuyor puf kafam karman çorman desem yeridir :(

      Sil
    2. Gönlüne göre olsunnn. O karışık aile yapılarından bir adet bendede mevcut ^_^

      Sil
  5. Zor durum. Bu kadar sorumluluk alma eşinde de sürekli yardım iste. Evlilik bu beraber yapın coğu şeyi. Senin evinse onunda evi. Yardımcı olmasını her defasında iste. Yorma bu kadar kendini. Bende evleneceğim bakalım nasıl olacak. Yeri gelecek eşlerde temizlik yapacak. Krallığa lüzum yok.
    Kayınvalideye yakınmışsınız o neden cocuk bakmıyor. Ortada çocuk yokken illede annem mi baksın diyorsun. O kısmı anlamadım canım. Tamam anneler fedakar ama kaynanalarda babanne oluyor daha hevesli olmaları lazım.Hakkınızda hayırlısı. Ortada cocuk yokken şimdiden bu kadar strese girme derim. Eşin tasinmak istemiyorsa cocuk olunca annesine baktırtsın. Bakmıyorsa calismam bende. Her şey olacağına varır guzelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha evlenmeden önce kayınvalidem " ben çocuk bakmam " dedi daha evli bile değiliz tatlım düşün :) hayır zaten ben kendi Anneme baktırmayı hep düşündüm ona bir kez olsun böyle bi teklif bile sunmadım . Hadi benim yanımda diyor ama misafirliğe gidince de diyor bende artık lafımı esirgemiyorum karşılık veriyorum ben bi sabrederim iki sabrederim üçüncü de patlarım .Eşimin bi de abisi varmış neymiş onları zor büyütmüş eve sürekli misafir geliyormuş yatılı falan filan iyide benimde Annem ilk bir kaç yıl babam,babaannem, dedem ve halamla yaşamış bende olmuşum sonradan. Benim annem ömrü boyunca çalıştı kadın hala çalışıyor seneye emekli , ama kayınvalidem ömrü hayatı boyunca çalışmamış çalışsa gam yemicem yorulmuştur dicem . Kısacası böyle yani canım derin mevzular ... sana da hayırlı olsun umarım bir sorun yaşamazsın mutluluklar ..

      Sil
    2. Bende de var öyle bir kayinvalide. 2 oglu var digerinin cocuguna bakıyor. Biz daha evlenmemişiz çocuk yok ortada anneme sürekli çocuğa sen bakarsın diyor şakayla karışık. Annemde herkes kendi çocuğuna baksın ben bakamam diyor. Oyle diyen kaynanaya annemde böyle der iyi diyor. Sinir ediyorlar insanı. Cocuk yok ortada altyapı yapıyor digeri torununsa bu ne kurnaz. Soğutuyor kendinden. Tamam bakmak zorunda degiller ama bu şekilde yaklaşımları kırıcı. Bende çalışmam otururum evimde oğlu çalışsın baksın bize. Bir kaşık sudda boğmalıklar. Anneni uyar surekli boyle soyluyor yeter dedim.digerinin ikinci cocugu olacak ona da bakar benim daha cocugum yok biz baktırırız diye korkuyor dedim korkmasin ben bakarım cocuguma dedim. Ay sinirlendim bende. Yerinde olsam anneme de baktırmam calissin oglu baksin. Kadın calismak zorunda degil. Taşınmak istemiyorsa sende mükemmel olmaya çalısma. İyilik yaramıyor galiba insanlara. Ama insanız işte. Annen zaten yorulmus cocuk bakmak da yorar kadın kafasini dinleyecek yaşa gelmiş. Digerinin tuzu kuru.

      Sil
  6. Great and interesting post, Dear ❤️
    I'd be happy friendship blogs ♥️ Subscribe to your Blogger
    Julia Shkvo

    YanıtlaSil
  7. BU SAFYA UZUN ZAMANDIR TAKİP ETTİĞİM VE ÖRNEK ALDIĞIM SAYFALAR ARASINDADIR. İÇERİKLERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM…
    KONULOJİ OLARAK AÇTIĞIMIZ YENİ SAYFAMIZA HERKESİ BEKLERİZ
    DİĞER SOSYAL MEDYA HESAPLARIMIZ
    BLOGGER: https://konuloji.blogspot.com.tr/
    FACEBOOK: https://www.facebook.com/Konuloji-1404836229623473/
    TWİTTER: https://twitter.com/konuloji
    İNSTAGRAM: https://www.instagram.com/konuloji/

    YanıtlaSil

Share