1 Şubat 2017 Çarşamba

Evimizin Neşesi Eğlencesi Trump ( Muhabbet Kuşumuz )

Trump ismini duyduğunuzda aklınıza ilk olarak Amerikanın Başkanı geliyor değil mi yalnız bizimkisi bilinçlice konulan bir isim olmadı eşim kuşlarla ilgili video izliyordu orada sahibi kuşa sesleniyor kuşun adı da Kralmış bende " Trump mı koymuş ismini" dedim Serhatta "Kral kral ama biz Trump koyalım mı " dedi tamam dedim öncelikle bunu belirtmek isterim :)
     
   Eşim evimize renk katmak için muhabbet kuşu almak istiyordu yalnız ben temizliği zor olacağını düşündüğüm için istemiyordum bir ara tamam der gibi olmuştum ama net de bir şey söylememiştim bir baktım 31 Aralıkta " Aşkım sana hediye aldım " diye elinde kuşla geldi he bu arada bana değil kendine almıştı hediyeyi ☺


 Kuşumuz korkmuştu. Kafesine soktuk ve ilk gün eşim seveyim derken kuş kaçıp salonuın bir o yanına bir bu yanına uçuyordu.Neyse güç bela kafesin içine soktuk ama çok mutsuzdu ee kolay mı arkadaşlarından ayrılmıştı çok üzülüyordum bir de kafesine elimizi değdirdiğimizde nasıl bağırıyordu ilginç bir ötüştü vardı onu da geçtik ne yedi ne içti inşallah alışır dedik. Neyse ertesi gün oldu bir baktık nasıl bıraktıysak öyle bulduk hareket etmemiş herhalde.Ama o gün bir ilki yaşadık yemek yemeğe başladı. Artık yavaş yavaş da bize gün geçtikçe alıştı hatta öyle ki artık agresiflik bile yapıyor bizi şu bir kaç gündür ısırıyor nasıl bir çözüm bıulacağız bilmiyorum. Kafamıza konuyor , saçımızı yemeye çalışıyor hadi eşimin saçı neyse de benim saçımı yemeye çalışırken eşim almaya çalışıyor aşağılara iniyor saçıma takılıyor bir de ben boynumdan çok huylanırım kuyruğu boynuma geliyor ben gülme krizine giriyorum falan..


Babası sağolsun o kadar çok dışarı alıştırdı ki içeri sokmak için ne çabalar veriyoruz. Bildiğiniz çocuk gibi yani. Çocukları da yatıramazsınız ya ağlarlar , yatmak istemezler aynen bu da öyle işte içeri girmek istemiyor girmek istemediği gibi bir de perdelere konuyor biz gece gece perde tepesinde Trump'ı indirmeye çalışıyoruz ışıkları kapıyoruz içeri soktuğumuzda ise böyle kafese yapışıp kalıyor o kadar komik oluyor ki anlatamam.Bir de uzun bir sürede inmiyor yani ☺


İkinci gün kuşumuz tek ayak üstünde uyumaya başladı Serhatta Facebook üzerinden Muhabbet kuşlarıyla ilgili bir gruba aynen şunu yazdı " Arkadaşlar kuşum tek ayak üstünde uyuyor. Ceza da vermedim :) " diye. Kuşların böyle uyuması normalmiş arkadaşlar burada uyumuyor ama bildiğiniz bu şekilde gözlerini kapatıp uyuyor.

Şöyle bir dizi izleyeyim derken oradaki kuş seslerinden kuşunuz bayağı etkilenebiliyor ve eğer ki o anda dışardaysa etrafta gezinmeye başlıyor , oradan oraya konuyor , deli gibi ötüyor ama bizim kuşumuz bunu sadece bana kasıtlı olarak yapıyor anladığım kadarıyla neden mi ? Çünkü ben ne zaman Bodrum Masalını izlesem herhangi bir dış çekimde bir başlıyor ötmeye susmuyor da anca televizyonun sesini kısarsam susuyor tekrar açtığımda yine başlıyor çıldırtıyor beni velet ☺ Hayır mesela eşim PS oynuyor orada da kuş sesi var onda ses çıkartmıyor ee Survivor izliyoruz orada da deli gibi kuş sesleri var onda da ötmüyor ne var ki Bodrum Masalını açıyorum başlıyor ötmeye. Ay insan ne yapacağını şaşırıyor. "

video

Bu kuşlar neden hep Babacık demeye çalışıyor da Annecik daha az diyebiliyorlar :) Oğlumuz ayın 31'inde tam 2 aylık oldu biz aldığımızda 1 aylıktı ve maşallah bayağı hızlı çıktı kendi kendine birşeyler söylemeye çalışıyor hatta " babacık" demeye çalışıyor. Bir gün oturmuş TV izliyorum , o zamanlar ayaklık da almamıştık biraz bize alışsın sonra ayaklık alırız orada durur diyorduk bu yüzden sehpada duruyordu yani hemen arkamda baktım sesler çıkartıyor TV yi kapatıp dinleyeyim diyorum ama kapatınca da susuyor bende sesini kıstım baktım içten içe baba demeye çalışıyor " ya ben seni yerim diyorum " hemen aşağı atlıyor , köşeye kaçıyor bir de üstüne üstlük bana kızıyor. Babasına kızdığı yok ben bazen " sus " diyorum kızıyor bana .


İlk zamanlar kafesin altına ayrıca bir ızgara koymuyorduk bir gün oturuyorum kafesten sesler geliyor bir baktım gazete kağıdını yırtmış altına girmiş oradaki mamasını yiyor ☺Yanına gittiğimde de duruyor zannediyor ki ben görmüyorum :)

Ben yazının başında da belirttim istemiyordum temizliği zor olacağı için nitekim öyle bazen bir silkeleniyor yemlerini döküyor , dışarı çıktığı zaman ise belirli bir yerde tutmanız gerekiyor bu sefer her yerde kuş kakasıyla karşılaşabilirsiniz en çokta kafama konduğu zaman yapacak diye korkuyorum o yüzden mümkün olduğunca kafama çıktığı an indirmeye çalışıyorum omzuma koyuyorum bazende o omzuna geliyor sana kafasını eğip bakıyor  sonra arkasını dönüyor bende öpüyorum onu o kadar tatlı ve yumuşacık tüyleri var ki insan ısırmamak için kendini zor tutuyor ☺ Her neyse temizliği zor iki günde bir altını değiştirmeniz gerekiyor ben tek başına yapamıyorum Serhatla birlikte yapıyoruz suyunu falan değiştiriyoruz yemlerini tazeliyoruz zor yani ama güzelde yanı var hiç istemiyordum şimdi iyi ki almışız diyorum oda sizin bir evladınız oluyor " annem, oğlum " diye seviyorsun öyle ki eşim bile eve gelince direkt ona doğru yöneliyor ilgi azaldı anlayacağınız Hani çocuk olunca ilgi azalır ya şimdi daha iyi anlıyorum..

video


Geçen gün evde dolandı etti sonra kafesinin üstüne kondu Serhat " gel oğlum " dedi o hiç oralı olmadı bir kaç kere söyledi en son tülbentin içine girdi bizden saklandı ☺ ben şok oldum. Gece üşümesin diye polar battaniye ile örtüyoruz üstünü ama ön tarafı açık kalıyor nefes rahat alsın diye. Bende tülbent koyayım ön tarafına da en azından sadece durduğu yerin bir kısmı açık olur dedim. O günde tülbenti katlayıp kafesinin üstüne koymuştum aaa bir baktım orada bir boşluk buldu onun içine girdi ben bir başladım gülmeye oğlum ya bazen böyle alıp içime sokasım geliyor.Ama bir yandan da ısıracak diye temkinli davranıyorum.

Yine geçenlerde eşim çekirdek istedi, bende çekirdek verdim bir de büyük bir kase. Bir baktık içine atladı çekirdekleri yemeğe çalışıyor çıkmıyordu. Bende en son gittim başka kase getirdim yine aynı boyda aynı renkte içine kendi mamasından koydum önce içine atladı bir iki mamasından yedi sonra baktık yine çekirdekli kaseye atladı. Çocuk gibi ya ☺


video

Cumartesi günü oğlumuza top aldık bayağı alıştı sevdi de artık yere de alıştı eskiden yerde durmuyordu top geldiğinden beri yeri de sevdi☺

Almak isterseniz tavsiye ederim yalnız ilk aldığınızda kuşlar 2-3 gün yemek yemiyormuş bizimkisi ertesi gün yedi. Uzun bir süre ötmeyebiliyormuş bizimkisi 2.veya 3. günde güzel ötmeye başladı onun haricinde anında kızgın ötüşünü gösterdi zaten , 3 aylıkken önce pek konuşmazlarmış bizimkisi konuşmaya yavaştan başladı hani bunu bir bebek gibi düşünün nasıl ki bebeklere ilgi gösterirsen, temizliğini yaparsan v.s hem daha mutlu olur hemde size çok çabuk alışır kuşlarda öyle kesinlikle her şeyden önce ilgi gerekiyormuş bunu anladık. Öyle süs niyetine alıp bir köşeye koyup ilgi göstermezseniz o hayvandan pek umut beklemeyin.

Saygılar..

9 yorum:

  1. Yaa ne kadar da tatli bir sey bu! :) Cekirdegi de cok sevmis demek ki :) Tum canlilar (insanlar, hayvanlar, bitkiler dahil) ilgi gosterilmezse, alisip, isinamiyorlar yeni ortamlara kesinlikle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle çünkü alıp da kenara atanları da gördüm mecburiyet ayrıdır tabi ama süs niyetine alıp evde olmasının bir mantığı yok :) valla neşe katıyor hayatımıza .

      Sil
  2. Tek olursa ve ilgi gösterirseniz çok da güzel konuşurlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilik tek ama eşim ilerde eşi ve çocukları da olsun istiyor.

      Sil
  3. Eve cıvıl cıvıl bir neşe saçmışşşş kuşunuz mis gibi :)) Ben bakamayacağımı düşünüp aldırmıyorum bu sorumluluğa hazır değilim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle tatlım zor bakımı Serhat olmasa ben tek başıma hayatta başa çıkamam :) ama ayrı bi neşe kattığı kesin canım .

      Sil
  4. Evin neşesi olmuş belli ki, çok güzel :)

    Sayfamıza bekleriz biz de sizi

    http://gezgiccift.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar ,
      Evet gerçekten evimizin neşesi oldu , bende en kısa zamanda sayfanıza geliyorum.
      Sevgiler..

      Sil
    2. Tekrar selam, ben de güzel blogunuzu takipteyim artık :)

      Sil

Share