21 Mart 2016 Pazartesi

Kına Gecesi Malzemeleri,Hazırlıkları ve Hediyeler Listesi

Kına gecesi hazırlıkları tam gaz devam ediyor diyebilirim.Nikah günümden çok Bekarlığa Veda ve Kına Gecesini daha çok düşünür oldum..Malzemelerimin bir çoğunu aldım bir kaç bir şey kaldı almadığım.Yapılan yorumlardan ve aldığım maillere istinaden en azından şu ana kadar neler aldıklarımı,neler yaptıklarımı sizinle paylaşayım dedim.Bunlar dışında aldıklarımı da ekleme yaparak güncelleyeceğim. Umarım evlenecek adaylara biraz da olsun katkım olur :)

O zamanlar çalıştığım için Eminönüne gidecek vaktimin olmadığını düşünerek malzemelerimin bir çoğunu Ümraniye Dantelux mağazından aldım.


Kına Gecesi Malzemeleri,Hazırlıkları ve Hediyelikler Listesi ;



Kına/Çerez Sepeti : Kına/Çerez sepetlerimin ikiside hediye diyebilirim.Kına gecemde dağıtmak için sabun yaptırmıştım 100 tane kadar.50 tane siparişte en üstte ki kırmızı küçük sepeti hediye ediyorlardı.Sabunlar bana geldiğinde 100 tane sipariş verdiğim için 2 tane göndermişlerdi :) Ben bir tanesinde sabunları , diğerinde ise kınayı dağıtmayı düşüyorum.
Bir altındaki sepeti de Teyzem hediye etti.O sepette de çerezleri dağıtmayı düşünüyoruz.Hem diğerlerine göre daha büyük hemde görsellik açısından daha güzel :) 

Sepetlere mağazalara baktığımda 10-15 TL den başlıyor gözüküyor benim almama gerek kalmadı :)


Kına El Mumu : Gelin hanımın etrafında dolanırken nedimelerinin hep bir ağızdan " yüksek yüksek tepelere" söylediği el mumlarını ben bir türlü sevemedim :) Nedeni ? Diğerlerini bilmiyorum ama hep eli yanar mı bir insanın :) Ya yakıyorsun hemen sönüyor yada akıyor elin yanıyor zaten ben pek kullanmıyorum sadece ilk çıkışta bir kere etrafında dönüyorum sonra ortaya geçip fotoğraf çekiyorum benim işim fotoğrafçılık :)

Fiyat : 10 tanesine 10 TL verdim. Ben hem kırmızı hemde pembe olmak üzere iki renk aldım toplam 20 TL vermiş oldum.


Kına Nedime Taçları : Kına taçlarının tül kısmını özellikle beyaz olanı tercih ettim. Bir kaç tane de daha önceki kınalardan arkadaşlarımdan getirdiklerim var onların tül kısmı kırmızı :) Ben bekarlığa veda partisi de yapacağım bu yüzden kırmızı tüllü olanları orada kullanmayı düşünüyorum.

Fiyat : 10 tanesi 15 TL.


Kına Halay Mendilleri : Çeşit çeşit rengarenk halay mendillerinden aldım aslında bu kadar fazla almayacaktım.Fakat paket halinde olduğu için tek tek almaktan daha uyguna gelecekti.Gerçi çokta halay çekilir mi bilmiyorum ben pek beceremiyorum en azından birkaç tanesi bekarlığa veda da eşlik eder :)

Fiyat : 10 tanesi 5 TL.


Kına Shakira Kemeri: Siz Shakiranın ilk çıktığı zamanları hatırlıyor musunuz :) İşte o zamanlar biz kuzenimle daha küçüktük bu kemerlere nasıl heves etmiştik sağolsun yengem bize almıştı da nasıl sevinmiştik :) Hangisi tahmin edin ? Zaten bellidir. Mavi olan. Hem kalitesine bakın, hemde üç kat sıralanışına.Yani düşünsenize Shakira 2000'li yılların başında çıktıysa bu kemer yaklaşık 16 senelik bir kemer. Gözüm gibi baktım. Hatta bunu kına gecem için değilde bekarlığa veda için kullanayım diyorum hazır evde olacağı için birinin alıp gitme olasılığı düşük :) Biri alır mı ? Alır tabi çünkü en üstteki kırmızıyı arkadaşımın kınasında belime takmıştım eve gitmek için düğün salonunun kapısından çıktım bir yerden şıkır şıkır ses geliyor belime bir baktım ki kemer kalmış. Çantama attım eve getirdim ne yapayım yani:) Ortadaki koyu pembeyi de yine Teyzem hediye etti.Yani ben hiç almamış oldum ama belki bir tane alırım ama fiyatın biraz daha uygun olması gerekiyor.

Fiyat : 1 tanesi 8.5 TL.


Kına Tarkan Zili : Tarkan zilleri bir poşette böyle dörtlü satılıyordu. Ben iki poşet aldım. Eve geldim denemede yaptım.Evde güzel ses çıkarıyor yalnız kına gecesinde o gürültüde pekte duyulacak gibi değil :) Ama görsellik açısından güzel bence hoşuma gitti.

Fiyat : 1 tane poşette 4 tane var 3.5 TL



Kına Konuşma Baloncukları : 16 tane aldım desem ne dersiniz :) Hatta doymadım gözüme kestirdikçe alasım var daha çok kına gecesi için aldım. Bekarlığa veda içinde farklı yazılar almak lazım.Bir de bu kadar çok aldım ki dağılıyor arkadaş önüne gelen almak istiyor biliyorum.Konuşma balonlarının fotoğraflarını da daha çok arkadaşların çekiyor. Sen pek fırsat bulmuyorsun çekinmek için.Neyse bunlarla bol bol fotoğraf çektirmeyi aklımın bir kenarına yazıyorum :)

Fiyat : 1 tanesi 1.00 TL.



Kına Hatırası Çerçeve : Bu çerçeve çok hoşuma gitti :)Elinde mum tutan kız bana ben benziyor dedim. Gerçekten çok büyük ya o gün evime götürememiştim . Kayınvalideme bırakmıştım.Arkasında da düğün hatırası var. Bunla da nikah günü(unutmazsak)fotoğraf çekeriz. Bir de Kırmızı eteği kabarık kız varya benim kınaların üzerine yapıştıracağım etiketteki kızla aynı ama tamamen tesadüf :)

Fiyat : 12 TL.


Kına Tefleri : Tefler yine dörtlü paket halindeydi. Rengarenk aldım bunları seviyorum. Teflerle oynaması zevkli oluyor :)

Fiyat : 4 tanesi 10 TL.


Kına Sticker : Stickerlar eniştem sağolsun onun hediyesi. Kına kutularının üstüne yapıştırmayı düşünüyorum. Bir 150 tane var içinde.İnternetten 50 tanesine 15-20 TL fiyat veriyorlar. Eğer yaptırmak isterseniz bence en yakın matbaalarla görüşün derim.İnternetten sipariş verdiğinizde kargo bedeli de ödemek zorunda kalıyorsunuz.



Hediyelik Kına : Kına gecesinde giyeceğim elbisem pudra rengi veya siz deyin uçuk pembe :) Giyeceğim kıyafete uygun kına paketi almak istedim.Kaftanlı alacaktım ama bir baktım bu elbise şeklinde olan kına kutusunu gördüm. Çok hoşuma gitti ya :) Üzerine stickerda yapıştırdım artık hazır hale geldi :)

Fiyat : 1 kutuda 50 tane var 12 TL biz 3 kutu aldık.


Hediyelik Magnet : Bu magnet daha çok bekarlığa veda magneti olarakta kullanılıyor ama benim çok hoşuma gitti.Farklı olsun istedim ve bu magneti yaptırdım :) Nasıl beğendiniz mi ?
Magnetleri GittiGidiyor'dan(Linki tıklayarak direkt satıcının sayfasına ulaşabilirsiniz.)yaptırdım farklı modelleri de araştırabilirsiniz. Bir de satıcıyla iletişime geçtiğimde çok ilgilendiler. Öncesinde görsel falan yolladılar.Tavsiye ederim buradan yaptırabilirsiniz.

Fiyat : 96 tanesi 83 TL.


Hediyelik Sabun : Hediyelik sabunlarımı da yine GittiGidiyor'dan(Linki tıklayarak direkt satıcının sayfasına ulaşabilirsiniz.) yaptrdım. Hatta buradan birkaç birşey daha aldım. Satıcıyla iletişimim biraz güç olsa da ürünler güzel :)

Fiyat : 100 tanesi 108 TL.İki tane de sepet hediyesi var.

                                                

Kına Konfeti : Tahminim gecenin sonlarına doğru bu konfetileri patlatırız.Bir tanesi düz sade kağıt şeklinde bir tanesi de gül şeklinde dökülüyormuş :)

Fiyat : 1 tanesi 3.5 TL

Toplam 127 civarında tuttu benden 120 TL aldılar .

Şimdilik yazacaklarım bu kadar :) Yazılarımın aralarında da belirttim bekarlığa veda partisinde de bazı malzemeler karşınıza çıkacaktır. Bekarlığa veda içinde yazı yazacağım aslında ona daha az kaldı ama onun için daha hazırlıklarımın yarısında bile değilim :)

Umarım gelin adaylarına birazda olsa faydam olur.

Saygılar..

10 yorum:

  1. Uuuu davetliler yaşadı ne kadar güzel hazırlanmışsın :) benim en stresli olduğum aşama bu kına gecesi :) Daha ne alacağımı ne edeceğimi bilmezken baya çeşit gördüm :) Teşekkürler kuzucum , kına gecen muhteşem ötesi geçsin inşallah :**

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol tatlım :) Bende önce not aldım bir kağıda neler alırım,neler yaparım diye. Gittiğimde çok faydasını gördüm. Sana da tavsiye ederim not alıp gitmeni..Daha eksiklerde var bakalım onları da tamamlayacağım inşallah en kısa sürede :) Umarım tahmin ettiğimden daha güzel geçer.

      Sil
  2. Benim de kina gecem cok guzel olmustu. Cok seker hediyeler dagitmistik. Sen de cok ozenerek yapmissin her seyi. Her sey harika gorunuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kına geceme inanılmaz önem veriyorum dışarda nişan yapmadım , düğün de yapmayacağız sadece nikah olacak . Bu yüzden kına gecesinin benim için yeri inanılmaz ayrı oluyor :) beğendiğinize sevindim . Teşekkür ederim .
      Sevgiler..

      Sil
  3. Bana çook uzak bunlar ama son anlara bbırakmadan fikir edinmek iyi oluyor :) çok güzel geçecek bence kınanız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim inşallah :) olsun bana da uzak geliyordu bir bakmışım o günler gelmiş . En azından fikir edinmekte güzel oluyor bende öyle yapmıştım bayağı araştırma yaptım :)

      Sil
  4. ben de her ayrıntıyı kırk kere düşünerek hazırlamıştım kına gecemi.küçük hediyeler ikramlar derken harika bir gece olmuştu.hazırlıklarına bakınca seninki de harika olacak bence :) şimdiden bol eğlenceler ve hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler inşallah tahmin ettiğimden daha güzel geçer :) bu tarz şeylere önem veriyorum en azından kına gecemin kusursuz geçmesini istiyorum inşallah da böyle olur . Heyecanla bekliyorum :)

      Sil
  5. Kına gecesi için güzel şeyler.
    http://www.nuransultan.com

    YanıtlaSil

Share