19 Mart 2014 Çarşamba

Tarihi Moda İskelesi Beltur

Moda Sahillerinde bekliyorum :) 

İstanbulun en güzel ilçelerinden biri olan Kadıköy'ün incisidir Moda Sahili.
Gençliğimde bir çok defa dersane çıkışlarında gitmişimdir.. Yeri geldiğinde sahil kenarında kayalıklara oturup çekirdek çitleyip yeri geldiğinde çimlere uzanıp test çözdüğüm yerdir.Mis gibi deniz havası Moda Sahilinde bir başka güzel..Hatta öyle ki Rahmetli Barış Mançonun evi de Modadadır ve müze haline getirilmiştir.Barış Mançonun kişisel eşyaları sergilenmektedir.
Kadıköyden Modaya çıkmak için dilerseniz Bahariye Caddesini takip eden yolun sonuna kadar yürüyebilir dilerseniz bir Nostalji yaşayıp Kadıköyden kalkan Tarihi Tramvayada binip Moda ' da inebilirsiniz.
Moda ayrıca ; Açık veya Kapalı alanda bulunan Çay bahçeleriyle ve özellikle de Dondurmacılarıyla meşhurdur.. Özellikle tavsiyem " Dondurmacı Ali Usta"dır. Modaya gittiğinizde muhakkak Dondurmasını yemeden dönmeyin sonra çok pişman olursunuz benden söylemesi :)

Tarih o2.12.2o12
Ben daha önceden gittiğim için Sevgilim de burayı merak ediyordu. Bana " Hani sen gitmiştin ya Modada Cafeye gidelim mi beraber" dedi bende dünden razı " Olur aşkım " dedim. O zamanlar Acıbadem de oturuyordum . Kadıköye gitmek tek vesaitken bana , sevgilimle aynı minibüse binmek için Koşuyoluna gittim daha doğrusu Sevgilim Ümraniyeden Kadıköy minibüslerine bindi bende Üsküdar minibüslerine binip bir 5 dakikalık yol gidecektim. Sevgilim " Hadi aşkım yetişemiceksin " dedi. Bende " Yetişmeye çalışıyorum burda da trafik tıkandı " dedim. Normalde pek trafik olmayan bir yer olduğu için inip koşsam mı diye düşündüm..Yolun yarısında inip yokuş yukarı koşmaya başladım.O sırada Serhatımın bindiği minibüste geldi Allahtan ışıklara takıldı da beklemeye başladı..Ben de arabaların önüne attım resmen kendimi sonrada minibüse bindim. Bir de kızıyorum " direk Kadıköyde buluşsaydık ya araba çarpıyordu " dedim :) Sevgilim de " tamam aşkım sakin ol " demekle yetindi..Yolda tıngır mıngır ilerlerken Kadıköy'e ara sokaklardan girdik. Malum Kadıköy'ün vazgeçilmezlerinden miting vardı ve biz de Haydarpaşa Tren garının üst geçidinde inip Modaya kadar yürüdük. Giderken yanımıza gazete de aldık.Havada bir öyle bir böyle.Aralık ayındaydık ama yürüdükçe ısınıyordun bu sefer montu çıkarmak zorunda kalıyordun , montu çıkarınca da üşüyordun bu sefer tekrar giymek zorunda kalıyordun :) Ahh bu İstanbul'un havası..!


Deniz havası almak için sahil tarafından yürümeyi tercih ettik ..



Sevgilimle Tarihi Moda İskelesine geldik.Çok kalabalıktı yer bulmak biraz zor oldu. Hatta bir süre bir uçtan bir uca yürüyüp fotoğraf çektik. 
Sonunda tam da deniz kenarında oturan birileri kalktı ve biz hemen bir hışımla oturduk :)

Kahvelerimizi söyledik sonra da Sevgilimle gazete okumaya başladık.  Sevgilim " Sanki evli gibiyiz " dedi bende " Evet aşkım evliyiz de sanki pazar gezmesine çıkmış gibi hissettim " dedim.Allah o günleri görmeyi de nasip etsin İnşaallah. Amin.!

Tarihi Moda İskelesi Beltur olarak geçmektedir. Konum olarak hem çok güzel hem çok pahalı değil hemde kafa dinlemek için birebir..



                                  İnstgramda oynanmış halidir :) Ama yinede  manzara 10 numara.

                                     




                     





Gittiğimiz zaman her ne kadar güneş kendini gösteriyor da olsa kış ayındaydık ve açıkcası akşam saatlerine doğru yavaş yavaş esmeye başlıyordu. Bu yüzden oturmak biraz da olsa imkansız hale geliyordu.Özellikle bizim gibi sigara içenlerin derdi biraz fazla oluyor. Kapalı alanda bir çok yer sigara içme yasağı getirdiği için ya açık alan ama ufolarla ısıtılmış bir yer olacak yada kapalı alan ama soğuk olup sigara içilen yeri tercih edicez.Aslında sigarayı bırakmak lazım..! Düşüncem var ve istikrarlı gidersem bunu başarabileceğime inanıyorum. Şu an sağlığıma bir etkisi yok ama ilerleyen zamanlarda kat ve kat çıkacak acısı çıkacak benden.. Bu yüzden 1 taneden birşey olmaz demeyin başlarsanız bırakamıyorsunuz. Bu da size bir önerim olsun..!

Bir gün daha bu şekilde sona erdi yaz aylarında tekrardan buraya geliriz dedik ama geçen sene pek gitmek nasip olmadı.İnşaallah Sevgilim askerden geldiğinde gideriz.

Saygılar.

Şafak : 83

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Share