12 Şubat 2014 Çarşamba

Boğaz Manzarası Evimizden 29 Ekim 2013 Gösterisi

                           
   


           İstanbul da yaşayanlar bilir 29 Ekimde Boğazın Işıklandırılması, Havai fişeklerin patlatılması büyük ihtişamlı bir gösteriyi gözler önüne serer.


      Geçen sene Acıbadem'de ki evden terasa çıkıp , üstüne bir de demirlere tırmanıp ışığın ve havai fişeklerin olduğu tarafa doğru bakıyordum. Kafayı üşütmüştüm resmen. 7. kattan aşağı düşecektim.Şimdi olsa çıkmaya korkardım o an deli cesareti gelmiş bana anlaşılan işin tuhafı görsem yine gam yemicektim .. göremediğimle , o demirlere tırmandığımla kalmıştım  :) o gün " Seneye işten çıkıp direk Çengelköyde izlicem " dedim.Kafaya koymuştum artık ..


        Yazın Çengelköy'e taşındık bu yüzden normal şartlardada boğazın her halini görüyorum,gün doğuşunu,gün batışını,yağmur yağdığı zamanı, sisli zamanı,karlı zamanı her halini görüyorum boğazın ama en çok gün batımını seviyorum öyle bir manzara yok yani yok :) Onları da başka bir blogda paylaşacağım.

           
         Velhasıl kelam 29 Ekim günü geldi çattı .. O gün işten şansa da erken çıktım.. Evim Şirket'e yakın olduğu için tıngır mıngır yürüyerek eve gittim ve sevgilimi uyandırmaya çalıştım..Hatta öyle ki şirketten çıkmadan önce aradım , yol boyunca aradım , eve gittim evde aradım.. Adam öyle bir uyuyor ki duymuyor :) Duysada açıyor "hııı,hııı" diyor sonra kapatıyor tekrar aradığımda yine tık yok hemen uyumuş oluyor :) Keşke şimdi Askerde olmasada yanımda olsa .. Keşke şu an uyuyor olsa :( Neyse son 118 gün sabretcez..
Sonunda sevdiceğime ulaştım..Kahvaltısını yapıp yanıma geldi Çengelköy Allegria'da oturup Nescafe içtik tavla oynadık. Dipnot : Buranın Nescafesine bayılıyoruz..Herzaman ki gibi sevdiceğim beni Tavlada yendi o sırada bir arkadaşı aradı " Akşam pes yapalım mı " diye bana baktı bende " sen bilirsin ama boğazı izlemicek miydik ?" dedim. Serhatta arkadaşına "Saat 20.00 gibi görüşürüz kanka yine haberleşiriz" dedi.Telefonu kapattı " İyide aşkım saat 19.00'da başlıcak dendi bakalım tam saatinde başlıcak mı." dedim..Oradan çıktık. Eve doğru yürüyorduk en azından bizim evin ordan izleriz diye düşündüm sonra ben eve o arkaşıyla pes oynamaya..! Evlenene kadar böyle bakalım evlendikten sonra pes oynamaya gidebilecekmisiniz Serdaroğlu..! :) Neyse bizim oraya geldik " ben buradan biraz izlerim sonra giderim " demez mi benim adam.. Bende "ee ben ne anlıcam buradan 5 dk izle sonra eve git evden mi izlicem olmaz öyle şey o zaman ben evden izlerim sende istersen ara arkadaşını buluşun " dedim."Ya aşkım trip atma " dedi "Trip atmıyorum hayatım farkındaysan düz bir yol değil ki bizim burası yokuş gördüğün gibi. Bu yokuşu çıkana eve girene kadar gösteri bitecek sen en iyisi git biz seneye izleriz " dedim. Oda mecburen kabul etmek zorunda kaldı. Artık bu sene beraber izleriz..Eve gittim yemekler bile erken yenildi saat 19.00 oldu tık yok. Ben bir yandan İpad'i ayarladım video çekmek için bir yandan telefondan fotoğraf çekerim dedim..Profesyonel Fotoğraf Makinemin SD kartını kaybettiğim için maalesef onu elemek zorunda kalmıştım.. Zaman geçiyor 19.05-19.15-19.30 falan derken hala daha köprüde bir atraksiyon yok. Şöyle bir atraksiyon var yavaş yavaş gemiler diziliyor sıra halinde , gemiler , tekneler çok hoş duruyor .. Ama hala daha ne bir ışık ne bir havai fişek vardı..Televizyon kanallarını geziyordum"belki birşey bulurum" diye .. Kadir Topbaş'ın konuşmasına denk geldim son dakikalar dediğini duydum demek ki saat 20.00'da başlayacaktı..Son saniyeler derken köprüye baktım..Aman Allahım bu ne müthiş ne fevkalade, ne fevkaladenin ötesinde birşeydi..Gemilerden Havai fişekler atılıyor , bir yandan köprü ışıklarının aydınlanması o kadar güzel bir manzaraydı ki .. İlk başta Köprünün altında Işıklar süzüldü sanki denize doğru kar yağıyordu sonra bir anda Havai fişeklerin gösterisi..Görülmeye gerçekten de-ğer-di..! Bir yandan İpad'i bıraktım kendi çapında Video çekiyor , bir yandan da ben Telefondan fotoğraf çekiyordum.

                      Boğazda Işıklandırma ve Havai fişek fotoğraflarının detaylarını görebilirsiniz.

                             









Burada AY ve YILDIZ yapılıyor çok denk getiremedim.








Sonunda bir Işık gösteresiyle sona eriyor.

Gerçekten görülmeye değer. Fazlasıyla değer bir durum. Evimin ilk defa Çengelköyde olduğuna bu kadar şükrettim..Hele yazın sürekli birileri evleniyor , bazı yerlerin açılışları yapılıyor , hatta asker uğurlamaları v.s. derken hemen hemen hergün Havai Fişeklerin gösterisini izliyorum. Ama hiçbiri bu kadar güzel olamazdı..Geçen seneden sonra " Bu sene sonunda izleyebildim " dedim..Elbette evimin Boğaz'a bakması benim için çok büyük avantaj bir çok insan dışarıda izliyor hatta öyle ki insanlar kalabalıktan uzaklaşmak için arabalarıyla veya yürüyerek sokak aralarına geliyorlar. Resimlerde görüntü uzak gibi duruyor aslında bu kadar da uzak değil. Ama olsun koskoca Köprüyü görememek için herhalde gözlerinin çok fazla bozuk olması gerekiyor.

Olurda imkanınız olursa muhakkak 29 Ekim ' de bu müthiş gösteriyi izlemenizi tavsiye ederim.

Bir daha ki 29 Ekimde Sevdiceğimle izlemeyi Allah nasip eder İnşallah..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Share