8 Mayıs 2014 Perşembe

Fringe / Yabancı Dizi Yorumu



         Fringe..! 


     5 sezonluk bir diziyi bitiripte hala daha aklımda kalmasına ne demeli bilinmez..! Keşke hiç bitmeseydi dediğim bir dizi oldu . Türk Dizilerinden bir Aşk-ı Memnu'nun bitimi bir de bu dizinin bitimi beni çok derinden yaraladı ya =P



     Bu diziyle nasıl tanıştığımı öncelikle anlatayım ; 
Bitanecik Aşkım , geçen sene yani 2o13 Temmuz gibi "bir diziye sardım aşkım ben" dedi . Benim sevgilim tam bir gecelerin veliahtıdır hayatta uyumaz. Sabahın 4 ünden öncede uyuduğu çok ama çok nadirdir :) Bu yüzden geceleri de sürekli film izler sonrada sanırım artık ayıp olmasın diye uyur (= Neyse efendim , birgün beraber bizim evde oturuyoruz. Aldı İpadi , açtı diziyi izlemeye başladı . Bende ister istemez bozuldum " yaa aşkım benimle ilgilen boşver diziyi , evde izlersin " dedim ama benim paşa sevgilim "gel gel aşkım sende izle" dedi "eh peki madem" dedim , gönülsüzce oturdum yanına izlemeye başladım. Başlayış o başlayış oldu.Sevgilimden çok ben izler oldum =) Eee mübarek Ramazan ayındaydık , iş yerinde vakit geçirebiliyordum , işten çıkıp eve gittiğimde yaklaşık iftara 1.5 saat kalıyordu.Bende hemen açıyordum Fringe'i , iftara kadar ne kadar izleyebilirsem izliyordum. Ay bazen böyle kanlı , yapış yapış şeyler oluyordu normal şartlarda olsa tiksinmem de , iftar öncesi boş mideyle izleyince insanın midesi iyice bulanıyordu :) Nitekim dizinin çok başından izlememiş olsamda hemen adapte oldum , tabii bunun için Sevgilime sonsuz teşekkürler. Çünkü " Aşkım bu kim " , " Aşkım bu ne yapıyor " , " Aşkım şimdi neden böyle oldu ki " v.s. sorularımın cevabını hiç sinirlenmeden sabırla cevap verdi. Biz işi iyice abartıp Sevgilimle Havaalanında uçağın kalkmasını beklerken , tatilde sabah kahvaltıdan sonra veya akşam gezmesinden sonra  , Antalyadan İskenderuna giderken bindiğimiz o otobüs yolculuğunda bile deli gibi izliyorduk.. Öyle ki ben artık rüyamda Dunham 'ı Peter'ı Walteri görmeye falan başlamıştım :)
    Tatil bitti İstanbula geldim ve diziye biraz daha devam ettim sonrasında işlerin yoğunluğu , mesailer ve kış sezonu dizilerin başlamasıyla ara verdim. Ama nerde kaldığımı çok iyi biliyordum. 4.sezon 15. bölüm :) Aslında izleyebileceğim çok bir bölümde kalmamıştı. 5.Sezonda bitecekti ama ben bu sefer kış sezonu dizilerime sarmıştım. Bir de Sevgilimin son bir kaç ayı vardı birlikte daha çok vakit geçirmeyi tercih ettik. Şu anda bile hergüne bir dizim var :)

     Şöyle sıralayım ;

    Pazartesi - Beni Böyle Sev ( TRT 1 )
    Salı - Küçük Ağa ( Kanal D)
    Çarşamba - Muhteşem Yüzyıl (Star Tv )
    Perşembe - Aramızda Kalsın ( Star Tv )
    Cuma - Yalan Dünya / Beyaz Show ( Kanal D)
    Cumartesi  -  Arka Sokaklar / Çalıkuşu ( Kanal D)
    Pazar - Güneşi Beklerken  ( Kanal D)

      Tam bir dizikolikmişim bende ya :) Bir de mesela izleyemediğim , sadece haftasonları tekrarlarını izlediğim diziler de var . Fox Tv ekranlarında yayınlanan ; O Hayat Benim , Karagül  gibi :) Bunlar diğer dizilerimle aynı gün olduğu için maalesef sadece haftasonları izleyebiliyorum :)  Şimdi ben bu kadar dizi izliyorken , ne ara Fringe'e vakit ayıracaktım..

         
 

     Aynı Şirkette çalıştığım arkadaşım Sevinç , bir gün biriyle konuşuyordu , "Bende Fringe'i bitirdim " diyordu , " aaa bende izliyordum da bıraktım , sonunu çok merak ediyorum " dedim. " Ah ahh sonu kötü bitti eğer duygusalsan sende ağlarsın " demez mi . Beni iyice aldı mı bir merak. " Ay acaba biri mi öldü " , "Ay acaba paralel evren diğer dünyayı yok mu etti" diye düşünmeye başlamıştım ki karar verdim bu akşam dizilerimi bırakıp izleyecektim. Yaklaşık 6 ay sonra kaldığım yerden devam ettim ve 2 ay öncede bitirdim. Nitekim Cuma , Cumartesi , Pazar ve sonra ki Cuma Cumartesi ben diziyi bitirmiş oldum. Sonunda nasıl bir duygusallık , nasıl bir ağlama anlatamam :) Sanki canımdan can aldılar..Detayları söylemiyorum , izleyenler , ,izlemek isteyenler olabilir diye :) Ama önerim eğer başladıysanız muhakkak bitirin derim..! Dizi bittiğinde ağlamaktan başıma ağrılar girdi , zaten çok duygusalım hemen herşeye ağlarım , bir de üstüne diyorum ki " Yaa keşke bu kadar hızlı bitirmeseydim ben bu diziyi ya" diye söylenip duruyordum. Bırak yavaş yavaş günde 1 bölüm 1 bölüm izleyerek git değil mi ? Ama yok ben böyleyim. Kitap okurken de çok atraksiyonlu gidiyorsa okurda okurdum , gözlerimden uyku akar ben hala daha okurdum .. Dizi de öyle sardı ya beni art arda 3-4 bölüm izliyordum..Şunuda belirtiyim ; 4.sezon da açıkcası biraz sıkılmıştım bir ara dedim ki " Aşkım direk 5.sezona mı geçsek " :) Çünkü olaylar çok farklı bir boyut haline geliyordu ve sanki ilk 3 sezon gibi değildi..Ama sonrasında yani 4.sezonun ortalarında falan tekrar sarmaya başladı ve 5.sezonda da sona erdi..
 
     Dizi ; Bilim Kurguya bağlı bir dizidir. Korku ve Gerilimde ön plandadır. Korku ve Gerilim dendiğinde öyle üç harfliler , şeytanlar falan sanılmasın :) Canavarlar , şekil değiştirenler var . Dunham (FBI) , Peter Bishop , Babası Walter Bishop bu konu üzerinde araştırma yapar ve bu olaylara neyin sebep olduğunu öğrenmeye çalışırlar.

    İzleyenlere veya izleyeceklere İyi seyirler dilerim :)


    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Share