9 Temmuz 2014 Çarşamba

Fethipaşa Korusu İftar Durağı



Bugün ki iftar durağımız Fethipaşa Korusu :)
Fethipaşa Korusuna,ilk kez Ortason'da dersaneyle birlikte gitmiştim.Daha sonra uzuuuuun yıllar geçtikten sonra Sevgilim sayesinde tekrar gitmeye başladık.


Fethipaşa Korusu,  Kuzguncuk ile Üsküdar Merkez arasında kalmaktadır. Deniz manzarası , yemyeşil ağaçları , mis gibi açan çiçekleriyle harika bir sosyal tesis diyebilirim.Altını çiziyorum sosyal tesis çünkü fiyatlar çok uygun hatta yukarıda çektiğim resimde de fiyatları az biraz görebilirsiniz.




            Fiyatlar uygun olmasına uygun da bizim şöyle bir durumumuz oldu anlatayım :)
o3 Temmuz Perşembe.Sevgilimin asıl amacı piknik yapmaktı. Çamlıca Tepesine önce çıkmak istedik her zaman arabayla gittiğimiz için gözümüze gitmek kolay geldi ama aracımız olmadığından gitmesine giderdikte dönmesine nasıl dönerdik onu bilemediğimizden yani biliyoruz nasıl döneceğimizi ama kaç gibi döneriz , oranın bir dünya yürüme yolu vardı bu yüzden orasını es geçtik. Sevgilim de , " Aşkım annem birşeyler hazırlıyor Çamlıcaya gitmeyelim o zaman Fethipaşaya gidelim " dedi."Eee aşkım Fethipaşaya dışardan yiyecek götürebiliyormuyuz ki " dedim. " Götürürüz herhalde " dedi. Okeyleştik. Çıkışta ben direkt olarak Üsküdar servisine binip Fethipaşa Korusunun önünde indim Sevgilimde otobüsle gitmişti benden sadece 2 dk önce gitti.



                    İçeriye girdik yokuştan yukarı çıktık karşımıza beyaz köşk geldi . Beyaz köşkün sol tarafına doğru ilerlediğimiz de yiyecek , içecek alınan yerler ve oturulacak masa sandalyeler var.Oraya oturmadık daha sakin bir yer olsun istedik. Daha iftara 1 saat 45 dk falan vardı şimdiden dolmaya başlamıştı. Biz bir üst katına çıktık.Orada da masalar vardı ama devasa ağaçlardan manzarayı göremiyorduk.En son , son kat olan bir üst kata çıktık orada masalar yoktu sadece iki tane beyaz bir sandalye koymuşlardı. Bizde oraya yerleştik. İftara doğru ayarlarız birşeyler diye düşündük. Sevgiliyle birlikte manzara karşısında hayaller kurduk.Baktık zaman geçmiyor yine #wine'da video çektik. Hem güldük hemde zaman öldürdük. İftara yaklaşırken Sevgilim içecek almaya gitti. İçecek almaya giderken ekmekte alacaktı çünkü getirdiği yemeklerin yanında ekmek yoktu. Bizimde almak aklımıza gelmemişti. Benlik sıkıntı yoktu da Aşkitoşkom doyacakmıydı şüpheliydim. Sevgilim geldiğinde " Aşkım buraya dışardan yemek getirmek yasakmış he " dedi . Bu yüzden ekmekte alamamış :)  "Ya aşkım ben demiştim dimi sana " dedim :) Yani bunu yazmakta ki amaç haberiniz olsun biz yaptık siz yapmayın :) Zaten fiyatlar uygun ne yemek isterseniz oradan alın sakın ama sakın dışardan götürmeyin. He yakalandık mı hayır ama bu sefer dip bucak , kaçak göçek yedik. :) Allahtan bulunduğumuz yerde ki manzara 10 numara 5 yıldızdı da pek düşünmedik nasıl bir şekilde yediğimizi.


                                   

Ezan okunmasına 10 dakika kala zulayı çıkardık :) Bulunduğumuz yerde kimse yoktu , bir alt katta da sadece bir aile falan vardı . Sevgilim bir alt kattan hemen bir sandalye aldı. Yemekleri bari oraya koyalım dedik. Kayınvalidem ; biber dolması, etli fasülye yapmış. Ayrıca salatalık ve domateste eklemiş. Bende onları kestim. İçecekleri de Sevgilim aldı tamam hazırdık artık :) Bu arada o kadar zaman geçmesine rağmen yemek ılıktı :) 

Manzara harika

Ezan okundu. Açtık yemeklere nasıl daldık anlatamam. Ben Fasülyenin her çeşidini yerim çok seviyorum. Ama Biber dolması için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Kabak olsa oo homuni gırtlak götürmüştüm ama Biber'in hiçbir türlüsünü sevmediğim için sadece içini yemekle yetindim. Yemeği bitirdik. Ekmeksiz yiyince insan bütün yemekleri sömürüyordu. Tabağa baktığımda en son 4 tane biber dolmasından 3.5 tane kaldığını gördüm.Hatta Fasülyenin de sadece suyunun kaldığını :)


Allah'a şükürler olsun doyduk. Rehavet çöktü . Biraz durduk ve manzarayı izledik. Sonra ilk kata indik.Birer çay aldık bir tanede Acıbadem kurabiyesi. O kadar yemeğin üzerine o Acıbadem Kurabiyesini nasıl götürdüm bilmiyorum. Daha doğrusu birazcıkta Sevgilim yedi ama yarısından fazlasını ben yedim diyebilirim.

Fethipaşa Korusuna  gitmek isteyenler için ;

 Anadolu Yakası ;  Özel Araçla :- Üsküdar merkezden , Kuzguncuğa doğru sahil şeridini takip ettiğinizde hemen sağ da kalmaktadır.

- Beykoz tarafından geliyorsanız eğer Beylerbeyini geçip Kuzguncuk ışıkların biraz ilerisinde solda kalmaktadır.
Otobüs :  Üsküdar Merkezden kalkan 15 numaraları bütün otobüsler önünden geçmektedir. 15,15 B,15 S,15 U,15 R 
Minibüs: Üsküdar Merkezden kalkan Çengelköy Minibüslerine binebilirsiniz.

Avrupa Yakası ;  Özel Araçla : 1.köprüden Beylerbeyine bağlanıp , yine Kuzguncuk istikametini takip ettiğinizde sol da karşınıza çıkacaktır.

Dilerseniz Beşiktaştan vapura binip Üsküdar Merkezde inebilir ve yürüme mesafesi olarak 10-15 dakikada varabilirsiniz..Dilerseniz yine, 15 numaraları otobüslere veya Çengelköy minibüslerine binip önünde inebilirsiniz.

Bir sonraki İftar durağı Lezzetleri için görüşmek üzere.

Saygılar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Share